۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۸
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس:

دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی ساز و كار اجرایی نیاز دارد

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند تدوین ساز و كارهای اجرایی است و جلوگیری از خام فروشی یكی از این راهكارهاست.
حجت الاسلام ، 'محمد رجایی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینكه مخاطب مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی همه آحاد جامعه و مسئولین هستند، تصریح كرد: تاكید ایشان براین است كه در حوزه مسائل اقتصادی باید همچون جبهه های دفاع مقدس پیروز میدان شد.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی جلوگیری از خام فروشی نفت و منابع معدنی از جمله این ساز و كارهاست و باید با تلاش و تكیه بر داشته‌های داخلی،این مواد خام را تبدیل به كالاهای واسطه ای و نهایی كرد.

وی با تاكید بر لزوم پیگیری مقوله اقتصاد مقاومتی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تصریح كرد: همه باید فرمایشات ایشان را پیگیری كنیم و امیدوارم مجلس و دولت با همكاری راهكارهای اقتصاد مقاومتی را تبیین كنند.

این نماینده مجلس با بیان اینكه در اقتصاد مقاومتی، رفاه به عنوان اصل در نظر گرفته نمی‌شود، اظهارداشت: طبق مدلی كه حضرت آقا توصیه فرمودند، لازم است كه برخی مشكلات اقتصادی تا هنگام برطرف شدن آن، تحمل شود.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه تحریم‌ها محدودیت‌هایی را ممكن است ایجاد كنند در عین حال گفت: مردم ما نشان داده اند كه از چنین تهدیدهایی فرصت ساخته و حتی در فرصت كوتاه‌تری به اهداف پیش بینی شده دست یافته اند.

وی افزود: باید به جای آنكه به دنبال رفاه‌ آنی بوده و منابع مادی كه متعلق به همه نسل‌ها است را هدر دهیم، با تحمل مشكلات مقطعی، استقلال كامل و رفاه خود و نسل‌های آینده را فراهم كنیم.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال كه‌ آیا نمایندگان مجلس طرح و یا برنامه ای برای عملیاتی كردن اقتصاد مقاومتی در دست دارند، اظهار داشت: هنوز برنامه خاصی تدوین نشده اما صحبت‌هایی دراین باره شده ، نمایندگان هم در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی را گام برخواهند داشت.

وی افزود: در زمان حاضر برخی كشورهای وارد كننده نفت با فرآوری این محصولات و تبدیل آن به كالاهای نهایی چندین برابر كشورهای تولید كننده نفت كسب درآمد می كنند و چه بهتر كه تولید كنندگان چنین محصول استراتژیكی، خود فرآوری این محصولات را در دست داشته و منافع آن را هم كسب نمایند.
کد مطلب: 1540
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *