۰
دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰
چنارانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

خیلی‌ها با ما تماس گرفتند که صحبت نکنید

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حجت‌الله عبدالملکی توانایی و اشراف کافی برای وزارت کار را ندارد.
خیلی‌ها با ما تماس گرفتند که صحبت نکنید
نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حجت‌الله عبدالملکی توانایی و اشراف کافی برای وزارت کار را ندارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: شهید چمران درباره تعهد و تخصص جمله خوبی دارد. ما جمعی از نمایندگان مردم در خانه مردم نسبت به وزرای پیشنهادی گله‌مند هستیم. اینجا خانه ملت است و من باید دغدغه مردم را از نمایندگان دولت پیگیری کنم. انسان‌های معرفی شده لایق هستند اما من نماینده مردم هستم و از زبان آنها سخن می‌‌گویم. دوران آزمون و خطا تمام شده است.
وی گفت: آقای رئیسی، اگر وزیری مخالف نداشته باشد چگونه برنامه‌هایش را آنالیز کنند؟ شما باید از نمایندگان مخالف خرسند باشید، اینجا خانه مردم است. وزارت کار، وزارتخانه‌ای کوچک نیست و سرقفلی تمام وزارتخانه‌هاست. خیلی‌ها با ما تماس گرفتند که صحبت نکنید، اگر وزیری مخالف نداشته باشد چطور می‌خواهد برنامه های خود را به مردم ارائه کند؟ شما باید بگویید «زنده باد مخالف من»!
چنارانی با اشاره به وضعیت نامعلوم حساب‌های هتل‌های وزارت کار تصریح کرد: هتل‌های هما یکی از هزاران مجموعه وزارت کار است. یکی از هتل‌های هما که در میدان احمدآباد مشهد واقع است اما هیچ‌کسی از گردش مالی آن خبر ندارد. آقای رئیسی، مردم به امیدی به شما رای دادند. آقای رییسی،  شما را فسادستیز می‌‌دانیم. این کابینه درست و تخصصی نیست.
وی ادامه داد: ما از جوانان زمان جنگ حمایت می‌کنیم اما در حال حاضر فرصت نداریم. کسی که جزو یک بدنه نیست تا زمانی که با آن آشنا شود، زمان زیادی خواهد برد. ما به دنبال مدیران انقلابی هستیم اما تخصص را مطابه می‌کنیم. ایشان برنامه‌ای ۷۷ صفحه‌ای ارائه دادند که ۳۰ صفحه آن تصویر است که راهکار تئوری و نظری است. برنامه‌های نظری عبدالملکی بر اساس سیاست‌های توسعه اشتغال و آمایش سرزمینی و دستورات رهبری است. تنها برنامه‌های بهزیستی که حوزه تخصصی ایشان است، قابل قبول است.
چنارانی اظهار کرد: وزارت کار حلقه مفقوده وزارتخانه‌هاست شما چه برنامه‌ای دارید. ما درباره روابط کار از شما برنامه می‌خواهیم. حوزه روابط کار همه چیزش تئوری است اما برنامه عملیاتی ارائه نشده است. ما از شما می‌خواهیم در حوزه صندوق‌های وزارت کار شفافیت‌سازی کنید.
وی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از دغدغه‌های اصلی مجلس است. ما در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۸۹ هزار میلیارد به این موضوع اختصاص دادیم. شما یک وزارتخانه به وسعت اقیانوس را تحویل می‌گیرید. آیا شما به ما قول خواهید داد که بازنشستگان مقابل مجلس تجمع نخواهند کرد.
 وی افزود: شما چه برنامه دارید تا سهم تعاونی‌ها را افزایش دهید. ما می‌خواهیم بدانیم که اموال به فروش برسد. در شهرستان من ۴۰۰ هزار بیمه‌گر تامین اجتماعی وجود دارد. کی این بیمارستان‌ها تعیین تکلیف خواهد شد. برای درمان کارگران چه برنامه‌ای دارید. حلقه میان وزارتخانه‌ها گم شده است.
کد مطلب: 155050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *