۰
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۲

افت دو متری رودخانه‌های لرستان

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: متوسط افت رودخانه‌های لرستان به بیش از ۲ متر می‌رسد.
افت دو متری رودخانه‌های لرستان
 مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: متوسط افت رودخانه‌های لرستان به بیش از ۲ متر می‌رسد.
داریوش حسن‌نژاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات منابع آب و برق لرستان که امروز یازدهم شهریورماه برگزار شد، با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش بارندگی‌ها در سال آبی آتی و نگرانی از ادامه‌دار بودن خشکسالی در استان، اظهار کرد: با توجه به شرایطی امروز که اکثر سدهای استان خالی و متوسط افت رودخانه‌ها به بیش از دو متر می‌رسد، اگر کلیه دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها و الخصوص کشاورزان لرستانی برای بهبود وضعیت، در کنار ما نباشند، در آینده بسیار نزدیک لرستان متحمل آسیب و خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود.
وی با ابراز نگرانی از حال بد آب در لرستان، تصریح کرد: پدیده خشکسالی پیامدهای مختلفی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی در استان به دنبال داشته و خسارات مالی فراوانی نیز متوجه کشاورزان و دامداران شده است، بنابراین باید شرایط فعلی را با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود مدیریت کرد تا مشکلات به کمترین میزان کاهش یابد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که سد مروک دورود با وجود سد کمال صالح در بالادست و خشکسالی‌های پیش رو امسال امکان آبگیری وجود ندارد که باید این چالش راهم در نظر گرفت.
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: بیشترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آب‌دوست مربوط به منطقه پل هرو تا بخش چغلوندی و بیرانشهر،   و شهرستان‌های دورود، نورآباد و چگنی است.
وی همچنین کمترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آبدوست را مربوط به شهرستان‌های الیگودرز، ازنا رومشکان و پلدختر اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: افراد بحران‌ساز که عامل ورود غیربومی‌ها به استان و توسعه کاشت محصولات آب‌دوست بوده‌اند باید شناسایی و مورد تعقیب دستگاه قضایی قرار گیرند چراکه،  بحران آب در لرستان بسیار جدی است.
حسن‌نژاد مهمترین راهکار مدیریت منابع آبی در شرایط کنونی کشور، صرفه‌جویی در مصرف آب شرب، جلوگیری از اضافه برداشت و برداشت‌های غیرقانونی و نصب کنتورهای هوشمند دانست و افزود: ۱۳۱۰ چاه غیرمجاز در لرستان شناسایی شده که شورای تأمین استان، پر کردن چاه‌های عمیق را در اولویت و اقدامات لازم برای برخورد با متخلفین برابر قانون اعمال شود.
کد مطلب: 155419
برچسب ها: لرستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *