۰
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۰

اجرای دیوار سبز و ابنما با راد دیزاین

اجرا آبنما صخره ای در هر فضایی، در مقایسه با سایر آبنما ها یکی از زیباترین ها محسوب می گردد.  اجرا آبنما صخره ای در طراحی محیط هایی مانند حیاط منازل مسکونی، سفره خانه های سنتی، پارک ها، باغ ها ، روف گاردن و محوطه سازی ویلا، رستوران ها ،  فضاهای تفرجی  در شکل های گوناگون ، کاربرد دارد.
اجرا آبنما صخره ای در هر فضایی، در مقایسه با سایر آبنما ها یکی از زیباترین ها محسوب می گردد.  اجرا آبنما صخره ای در طراحی محیط هایی مانند حیاط منازل مسکونی، سفره خانه های سنتی، پارک ها، باغ ها ، روف گاردن و محوطه سازی ویلا، رستوران ها ،  فضاهای تفرجی  در شکل های گوناگون ، کاربرد دارد.
در  اجرای ابنما صخره ای نیاز داریم تا از  مخزن (حوض یا استخر کوچک) استفاده کنیم.  نوع سنگ های استفاده شده در این نوع اجرا معمولا شامل موارد زیر می باشد
  • سنگ و صخره های طبیعی
    سنگ های لاشه ای
    ورقه ای
    پوکه معدنی
این مدل سنگ ها از معادن  استخراج می گردند و در ادامه با توجه به سلیقه مجری طرح با استفاده از سیمان ساخته می شود  و  در انتها شکل دهی شود.
نکات لازم در اجرا آبنما صخره ای
در اجرای آبنمای صخره ای رعایت نکات زیر الزامی است.
توجه به ابعاد فضا
 برای اجرا آبنما صخره ای، باید از فضای بزرگ استفاده کنید چرا که این اجرا در فضاهای کوچک، زیبایی خود را آن طور که باید، نشان نمی دهد
توجه به عایق کاری
 عایق کاری استخر یا مخزن آبنمای صخره ای باید با  دقت انجام شود. زیرا آب در یک چرخه بسته قرار می گیرد بنابراین می بایست از جذب  شدن آب و نشت آن پیشگیری گردد.
لوله کشی
 توجه به لوله کشی و نصب پمپ ها نیز  بسیار حائز اهمیت می باشد. به طوری که لوله کشی باید به گونه ای انجام شود که نمای بیرونی کار حفظ شده باشد  و نشت آب نیز صورت نگرفته باشد.
قدرت پمپ
پمپ  می بایست از  قدرت پمپاژ آب  بالایی برخوردار باشد به طوری که ارتفاع آب را تا بالاترین نقطه آبنما برساند.
 توجه به امنیت کابلهاي تغذیه برق
 در اجرا آبنما صخره ای مهم ترین کار توجه به امنیت کابل هایی تغذیه برق می باشد. برای این کار دقت داشته باشید که کابل هاي برق درون  حوض در  داخل  داکتهاي خاصی قرار گیرند  به خصوص اگر مکان اجرا در فضاهای  عمومی  باشد.
محل نصب آبنما
 به محل نصب آبنما توجه  کنید تا در زیر درختان  نباشد ،  چرا که حشرات و فضولات پرندگان موجب آلودگی آب می گردد و در ادامه سبب گرفتگی فیلترها و گلوگاه پمپ ها می گردد.
عمق مخزن:
عمق مخزن در میزان مصرف آب نقش زیادی دارد. در اجرا آبنما صخره ای  برای  کاهش مصرف آب باید عمق مخزن آب در سطح نرمالی،  ثابت و بدون تغییر باقی بماند.

اجرا فلاورباکس پلاستیک چگونه است
در اجرا فلاور باکس پلاستیک از ترکیب پلاستیک خاص و مرغوبی استفاده می گردد. در این اجرا پنل هایی برای اطمینان حاصل کردن از عدم جذب رطوبت ساخته می شود. پایه های ساخته شده بستری مناسب برای جریان هوای متعادل را فراهم می آورند. اجرا فلاور باکس پلاستیکی در فضاهای داخلی و یا محیط های باز کاربرد دارد. در هنگام اجرا منفذهایی در انتهای کاشت گیاه به منظور، خارج شدن آب از آن ایجاد می گردند. فلاور باکس پلاستیکی در مکانی که تابش نور خورشید بر گل ها ملایم می باشد قرار دهید.
مزیت های اجرا فلاور باکس پلاستیکی چیست؟
بعد از اجرا فلاور باکس پلاستیکی شاهد مزایای زیر در محیطی که استفاده کرده اید خواهید شد.
  • مقاومت فلاور باکس پلاستیکی نسبت به نوع چوبی بیشتر است.
    از ظاهر جذاب تری نسبت به نوع چوبی برخوردار است.
    از آنها می توانید برای رشد گیاهان و یا حتی سبزیجات نیز استفاده کنید.
    فلاور باکس پلاستیکی در برابر جذب آب بسیار مقاوم است.
    امکان جابجایی فلاورباکس به مکان های مختلف فراهم است.
    تحمل بالایی نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف دارند.
    در فناوری خود از سیستم خودکاری بهره برده است که با کمک آن می تواند که مواد مغذی و آب های تازه به صورت مستقیم به ریشه ی گیاه برساند.
    قالب بندی منظم و مرتبی دارد.
    به دلیل تنوع در ابعادشان حتی در آپارتمان های کوچک نیز قابل استفاده می باشند.
    فلاور باکس پلاستیکی برند راد دیزاین به دلیل مرغوبیت اجزای تشکیل دهنده شان،‌ در برابر پوسیدگی و ترک خوردگی مقاوم هستند.
    اجرا گرین وال مدولار چگونه است
    در اجرا گرین وال مدولار،  برای پرورش گیاهان  بالارونده در روی  دیوار سبز مدولار،  از داربست های فلزی گالوانیزه  بهره می گیرند.  این پنل ها بسیار سبک هستند  و قابلیت فرم گرفتن نیز دارند. اجرا گرین وال مدولار به عنوان پل  مابین بخش  های مختلف ساختمان و یا دیواره های جدا نیز امکان پذیر می باشد.  اجرا گرین وال مدولار   یا دیوار سبز مدولار با  قرار گیری تعدادی گلدان دیواری با ابعاد منظم و مشخص روی دیوار و کاشت گیاه داخل  گلدان ها صورت گرفته می شود. اجرای دیوار سبز مدولار از جنس ورق گالوانیزه با رنگ پودری کوره ای استاتیکی صورت می گیرد. جنس  لایه های داخلی آن  نیز از یک لایه ی ژئودرین  تشکیل شده است . این لایه برای  زهکشی و هوادهی ریشه بسیار مناسب می باشد. و روی آن  نیز با یک لایه ژئوتکستایل اجرا می گردد که از خاصیت فیلتر خاک و ضد ریشه ی قوی برخوردار است.  معمولا گرین وال های  مدولار یا حجمی،‌ از فلاور باکس هایی با ابعاد 80 در 30 ساخته شده اند که ابعاد آنها بسیار شبیه به  ابعاد و اندازه ی صفحات  شطرنجی می باشد. پس از اجرا گرین وال مدولار کافی است که در درون باکس های آن  خاک غنی  و مرغوبی بریزید و گیاه دلخواهتان را در آن پرورش دهید.
    مزایای اجرا گرین وال مدولار
    اجرا گرین وال مدولار جدا از اینکه زیبایی شگرفی به محیط می بخشد مزایای دیگری دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایمارزش افزوده برای واحدهای مسکونی ایجاد می شود.
    تعداد سرانه فضای سبز شهری افزایش پیدا می کند.
    دمای فضاهای داخلی در تابستان کاهش پیدا می کند.
    الگوی مهندسی خوبی برای توسعه فضای سبز در کشور هستند.
    در مقابل صدا مانند عایق عمل می کنند.
    در تابستان خاصیت خنک کنندگی هوا را دارند و در زمستان نیز به عنوان عایق سرما عمل می کنند.
    به عنوان فیلتر  در مقابل مواد مضر عمل می کند.
    جذب CO2 بیشتر می شود بنابراین تولید اکسیژن و تصفیه ی هوا  نیز افزایش می یابد.
    نگهداری گونه های مختلف گیاهی در شهر آسان تر می گردد.
    افزایش بازده کاری کارمندان شرکتهزینه ی اجرای گرین وال مدولار چقدر است؟
    هزینه ی اجرا گرین وال مدولار به عوامل زیادی بستگی دارد این عوامل شامل موارد زیر هستند.نوع گیاه
    اندازه ی پنل های گیاهی دیوار
    نوع قالب های به کار رفته
    نوع خاک
    طبیعی بودن یا مصنوعی بودن گیاه
    میزان پوشش دهی گیاه بر دیوار
    نحوه ی آبرسانی به گیاهانجهت دریافت مشاوره رایگان به سایت راد دیزاین به نشانی https://raddesign.ir مراجعه نمایید.
 
کد مطلب: 155501
برچسب ها: آب نما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *