۰
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۵

منابع انسانی واژه‌ای کمرنگ در صنعت پخش دارو

یک کارشناس صنعت دارو نوشت:جابجایی افراد در رتبه های سازمانی و تخصص های مختلف در صنعت پخش دارو در بسیاری موارد در بازه های زمانی زیر یکسال انجام می شود که این رویه به هیچ وجه منطقی نیست.
منابع انسانی واژه‌ای کمرنگ در صنعت پخش دارو
یک کارشناس صنعت دارو نوشت:جابجایی افراد در رتبه های سازمانی و تخصص های مختلف در صنعت پخش دارو در بسیاری موارد در بازه های زمانی زیر یکسال انجام می شود که این رویه به هیچ وجه منطقی نیست.
خبر 24- مهندس محمد هاشم پور معاون منابع انسانی و امور شعب شرکت پخش دارویی سینا پخش صبا در یادداشتی نوشت:منابع انسانی از بزرگترین دارایی های یک سازمان به شمار می رود، نیروهایی که سازمانها، نهادها و شرکت ها برای آموزش، تربیت، اعتلا و کارآمدی بیشتر آنها وقت و هزینه زیادی صرف می کنند تا این نیروها هماهنگ با ساختار سازمان خود، با اثر بخشی مثبت و نسبت به سازمان مطبوع وفا دار و کارآمد باشند.

در ادامه این یادداشت آمده است: شرکت های پخش دارو نیز مانند سایر سازمان ها از این قوانین پیروی می کنند اما مسئله ای که در این شرکت ها عموما دیده می شود جابجایی و نقل و انتقال بسیار زیاد در حوزه های اداری و سازمانی این شرکت هاست به طوری که اغلب کارشناسان و مدیران خبره در این صنعت طعم تلخ جابجا شدن در شرکت های مرتبط با حوزه پخش را چشیده اند؛ هرچند شاید این مورد تا حدی مبین پویایی ساختار در صنعت پخش دارو باشد ولی در واقع جابجایی افراد در رتبه های سازمانی و تخصص های مختلف در صنعت پخش دارو در بسیاری موارد در بازه های زمانی زیر یکسال انجام می شود که این رویه به هیچ وجه منطقی نیست.

مهندس هاشم پور با اشاره به ضرورت ایجاد ثبات شغلی برای شاغلان در حوزه صنعت دارویی کشور، نوشته است: جابجایی نیروها در صنعتی که پویایی جز لاینفک آن می باشد بسیار عادی و طبیعی به نظر می رسد اما بحث ثبات در سازمان نیز مسئله ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت. نیرویی که از ابتدای امر وارد سازمانی می شود و آموزش هایی را در طی فعالیت خود فرا می گیرد و رفته رفته از یک نیروی تازه کار به یک نیروی متخصص تبدیل می شود، درست در زمانی که باید تخصص خود را صرف سازمانی که در آن آموزش دیده و رشد کرده کند، اکثرا بخاطر درآمد و موقعیت بهتر به سازمانی دیگر می رود.

معاون منابع انسانی و امور شعب شرکت پخش دارویی سینا پخش صبا افزوده است: مسئله دیگری که در جابجایی منابع انسانی در شرکت های پخش دارو مشهود است، جابجایی گسترده و تیمی است، به طوری که یک مدیر ارشد بعد از جابجایی خود تیمی از نیروهای متخصص که با سیاست های آن مدیر ارشد همگام هستند را با قول شرایط بهتر با خود به سازمان جدید می آورد و نیروهای متخصص خود را جایگزین نیروهای متخصص قدیمی آن سازمان می نماید، لذا نیروهای قدیمی چاره ای جز رفتن به سازمان های دیگر  ندارند.

این اتفاق چندان مثبت نیست،یک تیم جدید برای اینکه خود را همگام با سیاست ها و فرهنگ سازمانی جدید کند زمانی را صرف می کند و بعضا درست در زمانی که آماده بهره وری می شود تیمی دیگر با شرایط مشابه جایگزین تمام یا قسمتی از تیم موجود می شود و این چرخه معیوب همچنان ادامه دارد و متاسفانه با این روند باید اذعان داشت که منابع انسانی؛ واژه ای است که در صنعت پخش دارو کمرنگ شده است.

این کارشناس ارشد صنعت پخش دارویی کشور در ادامه آورده است:در مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره به آن تاکید دارند استفاده از تمام پتانسیل افراد در حداکثر حالت ممکن مد نظر است.

مدیریت جهادی، پویایی و تشکیل تیم جدید را به هیچ وجه نفی نمی کند ولی در کنار آن توجه به تخصص افراد قدیمی و همگام کردن آنها را با سیاست های تیم جدید را مهم می داند به همان اندازه ای که همگام شدن تیم جدید با نکات مثبت فرهنگ سازمانی جایی که به آن وارد شده مهم است.

این فعال صنعت دارو در پایان یادداشت خود نوشت: امید است مدیران ارشد سازمان ها بالاخص شرکت های پخش دارو در کنار پویایی و توجه به تخصص های جدید به ثبات سازمانی و به استفاده بهینه از متخصص های خوش فکر قدیمی توجه کرده و سازمانی موفق و رو به تعالی را هدایت کنند.
کد مطلب: 155631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *