۰
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۰
دبیر انجمن واردكنندگان خودرو:

شورای رقابت به زیان خودروسازان دامن زده است

دادفر:شورای رقابت به بحث دلالی و زیان زدن به خودرو ساز داخلی دامن زده است
شورای رقابت به زیان خودروسازان دامن زده است

دادفر : شورای رقابت به بحث دلالی و زیان زدن به خودرو ساز داخلی دامن زده است.


به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ دکتر مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد واردات و قیمت خودرو گفت: با قیمت گذاری شورای رقابت هر ماشینی که خودرو ساز می فروشد بسته به نوع ماشین، حدود 15 تا 40 میلیون تومان زیان می دهد.

وی با بیان اینکه فرآیند قیمت گذاری در کوتاه مدت می تواند بهبود بازار را رقم بزند اظهار داشت: قیمت گذاری در میان مدت موجب بروز بی انگیزگی تولیدکننده و در بلند مدت باعث ضرر تولید کننده است.

دادفر اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما در مرحله سوم است و تولیدکنندگان بر روی ریل ضرر هستند، که با آزادسازی واردات خودرو تا حد زیادی انحصار از بخش خودرویی برداشته می‌شود و بازار خودرو نیز وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری‌های ارائه شده برای تعیین سهمیه خودروهای وارداتی توسط شورای رقابت بیان کرد: به نظر می‌رسد تعیین این موضوع توسط شورای رقابت کار درستی نباشد، چراکه وظیفه اصلی شورای رقابت، کنترل بازار و اصلاح وضعیت انحصار است.

اگر قیمت ها آزاد شود خودرو ساز التماس مشتری می کند

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: اگر شورای رقابت قیمت ها را آزاد کند، ممکن است قیمت خودروهای داخلی در ابتدای امر افزایش یابد، ولی ظرف سه ماه خودرو ساز التماس مشتری را می کند و شرایط را برای جذب مشتری فراهم می سازد.

دادفر افزود: در حال حاضر در کشور قیمت خودرو های وارداتی 4 برابر قیمت اصلی آنها است و خودرو ساز داخلی نیز به گونه ای کمپرس و تحت فشار قرار گرفته که انگیزه تولید، فروش، خدمات پس از فروش از او گرفته شده و بازار برای او جذابیت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه به دلایل بی تدبیری، رهاسازی، پنهان سازی که در دولت های قبل انجام شده و به سبب سیاست گذاری های اشتباه تا کنون قانونی برای واردات خودرو نداشته ایم و اگر هم بوده برای افراد خاص بوده است تصریح کرد: مصوبه آزادسازی واردات خودرو قانونی در بخش سیاست های مستقیم بازرگانی و شروع یک راه است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در حال حاضر حدود 14 هزار پرونده مالباخته گان در حوزه واردات خودرو در کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: همچنین 5 هزار نفر نیز همچنان منتظر دریافت خودروهایی خارجی هستند که شرکت ها قرار بوده است به آنها تحویل بدهند که با آزاد سازی واردات خودرو مشکل این مالباخته ها حل خواهد شد.


منبع رادیو گفت و گو
کد مطلب: 156078
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *