۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۵

رشد ۳۰۰ درصدي صادرات لوازم خانگي

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: ارزش صادرات لوازم خانگی از ۸۰ میلیون دلار در سال ۸۷ به ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۹۰ رسید که حاکی از رشد ۳۰۰ درصدی است.
حبیب الله انصاری در نخستین همایش «ضمانت کیفیت و اصالت کالا» بر لزوم توجه به کیفیت کالاهای تولیدی در داخل تأکید و اضافه کرد:کیفیت در کالاها مرز و حدی ندارد.
وی گفت: اساس صنعت امروز در گرو پیشرفت فن آوری است و باید سعی کنیم از فن آوری های نوین در تولیدات خود استفاده کنیم.
انصاری با بیان اینکه مدیریت دانش محور نقش اساسی در توسعه صنعت و کیفیت دارد افزود: افزایش بهره وری لازمه رسیدن به کیفیت است.
وی بهینه سازی ماشین آلات و استفاده بهینه از انرژی را از دیگر مؤلفه های تولید کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب تر بیان و اضافه کرد: باید توجه به کیفیت به باور مدیران صنایع و مردم تبدیل شود.
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه خدمات فقط برای پس از فروش نیست گفت: خدمات باید قبل از فروش و در حین فروش کالا نیز ارائه شود.
انصاری در ضابطه مند کردن خدمات پس از فروش تأکید و اضافه کرد: استاندارد ملی خدمات پس از فروش، نصب و راه اندازی را باید تدوین کنیم که با همکاری مؤسسه استاندارد مجوز تدوین چنین استانداردی را کسب کرده ایم.
نخستین همایش ضمانت کیفیت و اصالت کالا با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و جمعی از فعالان اقتصادی در مصلای تهران در حاشیه نخستین نمایشگاه «ضمانت کیفیت و اصالت کالا» برگزار شد.
کد مطلب: 15623
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *