۰
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹

فوتسال ایران در برابر رقیبی قدرتمند

تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال به مصاف قزاقستانی می‌رود که با حضور بازیکنان برزیلی‌الاصل قدرتمند شده است.
فوتسال ایران در برابر رقیبی قدرتمند
تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال به مصاف قزاقستانی می‌رود که با حضور بازیکنان برزیلی‌الاصل قدرتمند شده است.
به گزارش ایرنا، با صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال، شاگردان «سید محمد ناظم‌الشریعه» باید روز دوشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف قزاقستان بروند. 
عملکرد قزاقستان در مرحله گروهی و یک هشتم نهایی
تیم ملی فوتسال قزاقستان سومین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند. این تیم پیش از این در سال ۲۰۰۰ نتوانست از مرحله گروهی خود صعود کند و در سال ۲۰۱۶ نیز با صعود از مرحله گروهی، در مرحله یک هشتم به اسپانیا باخت و حذف شد.
قزاقستان در جام جهانی ۲۰۲۱ که در حال برگزاری است، در گروه A با تیم‌های لیتوانی، ونزوئلا و کاستاریکا همگروه شد و توانست با سه پیروزی به مرحله یک هشتم صعود کند. این تیم با ۱۰ گل زده و ۲ گل خورده به همراه برزیل بهترین خط دفاعی را داشت. 
قزاق‌ها در مرحله یک هشتم نیز برابر تایلند قرار گرفتند و این تیم را با نتیجه ۷ بر صفر شکست دادند. این تیم در حال حاضر بهترین خط دفاعی را به تنهایی در جام جهانی دارد.  
بهترین گلزن قزاق‌ها چه کسی است؟
«تاینان» بازیکن برزیلی که در قزاقستان بازی می‌کند، در چهار دیدار تیمش در جام جهانی توانسته ۴ گل به ثمر برساند و لقب گلزن‌ترین بازیکن تیمش را از آن خود کند.

تاریخچه دیدارهای ایران و قزاقستان
تیم ملی فوتسال ایران تا کنون ۶ بار مقابل قزاقستان قرار گرفته و توانسته پنج بار این تیم را شکست دهد. نتیجه یک دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.
تیم ایران با ناظم‌الشریعه تا به حال ۳ بار برابر قزاقستان قرار گرفته که دو بازی را با برد و یک بازی را به تساوی به پایان رسانده است. 
بدترین شکست تاریخ قزاقستان نیز مربوط به اولین دیدار ایران برابر این تیم در سال ۱۳۷۵ اسک که فوتسالیست‌های ایرانی توانستند با نتیجه ۱۴ بر ۲ قزاق‌ها را شکست دهند.  
رنکینگ جهانی
ازبکستان در رنکینگ جهانی تیم‌های ملی فوتسال در جایگاه هفتم دنیا قرار دارد. 
برزیل «ب»
قزاقستان چند سال برای پیشرفت بیشتر در رشته فوتسال یک مربی معروف و کاربلد به نام «کاکائو» را به کشورش دعوت کرد و این مربی برزیلی نیز با آوردن چند بازیکن برزیلی و استفاده از آن‌ها در تیم ملی قزاقستان، باعث شد تا هم لیگ قزاق‌ها پیشرفت کند و هم تیم ملی آن‌ها شکل دیگری پیدا کند. 
با رفتن کاکائو از تیم ملی قزاقستان و رفتن او به کویت، چند بازیکن برزیلی هم از این کشور رفتند اما «هیگوئیتا»، «تاینان» و «داگلاس» هنوز در تیم ملی این کشور بازی می‌کنند و اتفاقا در جام جهانی لیتوانی نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند. 

نقاط قوت قزاقستان
بدون شک نقطه قوت این تیم در این رقابت‌ها کمترین گل خورده آن‌ها است. این تیم تا کنون تنها دو بار دروازه‌اش باز شده که این نشانگر دفاع تیمی بسیار خوب آن‌ها و حضور «لئو هیگوئیتا» بهترین دروازه‌بان دنیا در این تیم است. 
میانگین گل دریافتی‌ قزاقستان در هر مسابقه نیم گل بوده است. در سوی مقابل ایران تا به اینجا ۱۴ بار دروازه‌اش باز شده که متوسط ۳.۵ گل در هر مسابقه به ثبت رسیده است. 
اما دیگر نقطه قوت تیم قزاقستان بازی با پنج بازیکن است. همان اصطلاح "پاورپلی" که تیم‌ها معمولا زمانی که بازی را عقب هستند به کار می‌برند تا به تیم حریف ضربه بزنند. قزاق‌ها به یُمن داشتن گلر فوق‌العاده‌ای چون هیگوئیتا که کار با پای کم‌نقصی دارد، می‌توانند به خوبی پاورپلی را در زمین پیاده کنند. هیگیتا مقابل تایلند هم یک گل به ثمر رساند.
پیش‌بینی احتمالی از نتیجه بازی دوشنبه
خیلی از دنبال‌کنندگان تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی سوالشان این است که آیا ایران می تواند قزاقستان را شکست دهد یا خیر. به طور قطع نمی‌توان جواب مشخصی به این پرسش داشته باشیم اما بدون شک ثبات تیمی در این رقابت‌ها بسیار مهم است. قزاقستان ۴ برد با دو گل خورده داشته اما ایران تا کنون سه برد و یک شکست به همراه ۱۴ گل خورده را در کارنامه دارد که این موضوع نگران‌کننده است.
در کل اما آمارها برای قبل از شروع بازی کاربرد دارد و بدون شک هم جواب این بند از گزارش باید در زمین مشخص شود. جایی که ایرانی‌ها می‌توانند با تکنیک منحصر به فرد خود هر تیمی را شکست دهند. لازم به ذکر است تیم ملی فوتسال ایران در سال‌های اخیر همواره مقابل تیم‌های قدرتمند جهان نمایش قابل قبول و رضایت‌بخشی داشته است.  
 
کد مطلب: 156262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *