۰
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۷

مراقبت از فتنه‌انگیزی آمریکا و اسرائیل

وزیر کشور گفت: حقوق همسایگی را در تعامل با کشور آذربایجان و سایر کشورهای همجوار به شایستگی رعایت می کنیم.
مراقبت از فتنه‌انگیزی آمریکا و اسرائیل
وزیر کشور گفت: حقوق همسایگی را در تعامل با کشور آذربایجان و سایر کشورهای همجوار به شایستگی رعایت می کنیم.
احمد وحیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سیاست خارجی دولت سیزدهم تقویت روابط با کشورهای همسایه است که امیدواریم با تعامل و همکاری متقابل حقوق همسایگی و همجواری را به شایستگی رعایت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما همواره اعلام دوستی و تعامل را با کشورهای همسایه انجام دادیم و آغوش ایران به روی همه ملت های همسایه باز است و قطعا سوءتفاهمات به وجود آمده بین ایران و جمهوری آذربایجان به شکل دیپلماتیک پیگیری و رفع خواهد شد.
وزیر کشور بیان کرد: ما برای کشورهای همسایه جز آرامش، امنیت و ثبات چیز دیگری نمی خواهیم و امیدواریم به دور از فتنه انگیزی آمریکا و اسرائیل بتوانیم روابط خودمان را با کشور همسایه آذربایجان تقویت کنیم.
وحیدی تمدن و فرهنگ غنی ایرانی را در رعایت همجواری و همسایگی یادآور شد و تصریح کرد: همانطوری که مردم آذربایجان دوست ندارند خاری در پای ایرانیان برود ما نیز خواهان چنین روحیه ای هستیم و همواره سعی کردیم در سال های اخیر ملت هر دو کشور را برپایه مبانی فکری و اعتقادی به هم نزدیک کنیم.
وی با یادآوری روزهای شوق انگیز حضور مردم آذربایجان در کشورمان برای زیارت حرم امام رضا(ع) گفت: همه این شرایط فضای تعامل بیشتر و بهتر بین دو کشور را رقم زده و امیدواریم بیش از این روابط ایران و آذربایجان برپایه مشترکات دو کشور ادامه یابد.
بازگشت زائران اربعین با کمترین حاشیه
وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به بازگشت تدریجی زائران اربعین حسینی از مرزهای کشورمان اشاره و اظهار کرد: تاکنون بخشی از زائران به کشور بازگشته اند و بازگشت سایر زائران به صورت هوایی و زمینی ادامه دارد.
وحیدی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گزارشی از اختلال در فرآیند بازگشت زائران در مرزها گزارش نشده و بازگشت این افراد بدون حاشیه خاص در حال انجام است.
انتخاب استانداران جوان در اولویت دولت سیزدهم
وزیر کشور رویکرد دولت مردمی سیزدهم را در انتخاب استانداران رویکردی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است تا از ظرفیت نیروهای جوان، خوشفکر و در عین حال بومی در مناصب استانداری استفاده شود.
وحیدی بیان کرد: در کنار بررسی دقیق رزومه افراد مختلف برای انتصاب مدیریت استان ها سعی می کنیم از جوانان و نیروهای با کارنامه درخشان در عرصه مدیریتی استفاده کنیم که انتخاب استاندار اردبیل نیز بر همین معیار بوده و انتظار می رود با همراهی مسئولان استان اردبیل در مسیر جهش توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد.
کد مطلب: 156415
برچسب ها: احمد وحیدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *