۰
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵

تاکید معاون مطبوعاتی بر نقش روابط‌عمومی‌ در ارتقا سواد رسانه‌ای

فرشاد مهدی‌پور، افزایش سواد رسانه‌ایِ مدیران ارشد سازمان‌ها را از اولویت‌های اصلی فعالیت روابط‌عمومی‌ها دانست و گفت: با افزایش سواد رسانه‌ای و اصلاح ذهنیت و نگرش‌ مدیران سازمان‌ها نسبت به رسانه و کارکردهای آن، می‌توان آسیب‌های موجود را به حداقل رساند
تاکید معاون مطبوعاتی بر نقش روابط‌عمومی‌ در ارتقا سواد رسانه‌ای

 
فرشاد مهدی‌پور، افزایش سواد رسانه‌ایِ مدیران ارشد سازمان‌ها را از اولویت‌های اصلی فعالیت روابط‌عمومی‌ها دانست و گفت: با افزایش سواد رسانه‌ای و اصلاح ذهنیت و نگرش‌ مدیران سازمان‌ها نسبت به رسانه و کارکردهای آن، می‌توان آسیب‌های موجود را به حداقل رساند.
 
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در جمع مدیران و کارشناسان حاضر در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌ که از سوی انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران برگزارشد، گفت: در عصر حاضر که رشد فزاینده فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، چالش‌ها و گشایش‌های بسیاری در عرصه اطلاع‌رسانی و چرخه اطلاعات بوجود آورده است، اثرگذاری روابط‌عمومی‌ها در تولید محتوای مناسب و به‌هنگام بسیار برجسته‌تر و مهم‌تر از گذشته است.
 
مهدی‌پور، با تاکید بر ضرورت حضور فعالانه روابط‌عمومی‌ها در عرصه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خاطرنشان کرد: در گستره فضای مجازی که مدام شاهد انتشار اخبار جعلی و غیرواقعی هستیم، روابط‌عمومی‌ها در مقام پاسخگویی و شفاف‌سازی سریع، باید به خنثی‌سازی اثرات اخبار جعلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بپردازند.
 
معاون مطبوعاتی، نظام ارتباطی میان روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها را نیازمند تدوین چارچوب‌ها و شیوه‌نامه‌های مدون دانست و با اشاره به گسترش باج‌نیوزها به‌عنوان یکی از کژکارکردهای ارتباطی روابط‌عمومی‌ها با رسانه‌ها، بر شفاف‌سازی و تدوین و اصلاح شیوه‌نامه‌های ارتباطی، برای مقابله با باج‌نیوزها تاکید کرد.
 
مهدی‌پور در پایان از حمایت این معاونت برای تشکیل کارگروه‌هایی با حضور کارگزاران و دست اندرکاران روابط‌عمومی کشور برای ارتقای جایگاه نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی کشور خبر داد
کد مطلب: 158472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *