۰
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵

آغاز تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۱۸ سال

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۱۸ سال خبر داد.
آغاز تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۱۸ سال
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۱۸ سال خبر داد.
به گزارش ایرنا از وبدا، کمال حیدری گفت:‌ تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال که ۳ تا ۴ ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته باشد، آغاز شده است.
وی ادامه داد: اینکه دز سوم مانند دوزهای اول یا متفاوت از آنها باشد هر دو از نظر علمی مورد تایید است.
به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفت وگوی از فعالیت مجدد مراکز واکسیناسیون خبر داد و گفت: همه باید واکسن تزریق کنند. افرادی که دز اول را دریافت کردند باید دوز دوم را تزریق کنید، همچنین افرادی که دو دز را دریافت کردند در صورتیکه سه ماه از زمان دریافت دز دوم می گذرد، حتما باید دز سوم را تزریق کنند.
 به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه از ابتلای قطعی یک مورد مبتلا با سویه اومیکرون و نیز شناسایی دو مورد مشکوک خبر داد.
همچنین کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه تصریح کرد، نخستین مبتلا به اُومیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.
محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.
سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.
واکسیناسیون سراسری در کشور از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد و تا کنون ۵۹ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۷۶۴ نفر دُز اول، ۵۰ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۷۸ نفر دُز دوم و سه میلیون و ۷۷۲ هزار و ۱۹۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۹۴۱ دُز رسیده است.
همچنین از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تا کنون ۱۳۱ هزار و ۸۳ نفر از هموطنان جان خود را بر اثر ابتلا به ای ویروس جان باخته ناد.
کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.
کد مطلب: 158915
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *