۰
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۹

آمریکا سفر اتباع خود به اوکراین را ممنوع کرد

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه بهانه تراشی های سیاسی و القای خطر حمله روسیه به اوکراین از شهروندان خود خواست تا از سفر به کی یف خودداری کنند.
آمریکا سفر اتباع خود به اوکراین را ممنوع کرد
وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه بهانه تراشی های سیاسی و القای خطر حمله روسیه به اوکراین از شهروندان خود خواست تا از سفر به کی یف خودداری کنند.
به گزارش ایرنا از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد شهروندان آمریکایی باید سفر به اوکراین را در بحبوحه افزایش تهدیدات روسیه مورد بررسی قرار دهند.
وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به توصیه های خود برای اجتناب شهروندان ایالات متحده برای سفر نکردن به کشورهایی که در آنجا شیوع کرونا گزارش می شود، ادامه داد.
آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.
روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.
آمریکا در حالی مدعی تحرکات جدی روسیه در مرز با اوکراین شده است که واشنگتن و کی ‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌شان اعلام کرده‌اند تحرکات نیروها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است.
اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی در دستورکارش قرار دهد.
در این میان دولت بایدن نگران است که اهداف روسیه در قبال اوکراین ممکن است مذاکرات واشنگتن- مسکو در مورد حملات سایبری و کنترل تسلیحات را از مسیر اصلی منحرف کند.
منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.
روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می‌کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد کرده است.
کد مطلب: 158958
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *