۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۴

آزادی ازدواج همجنس‌بازان در کلیسا

انگلیس هفته آینده طرحی را ارائه خواهد کرد که بر اساس آن همجنس‌بازان می‌توانند در کلیسا ازدواج کنند.
فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: مقامات انگلیسی اعلام کردند که دولت این کشور هفته آینده طرح‌های خود برای اجازه ازدواج همجنس‌بازان در کلیسا و دیگر اماکن مذهبی را اعلام خواهد کرد.
یکی از منابع دولتی گفت «ماریا میلر» وزیر فرهنگ انگلیس بررسی‌های انجام شده را که بر اساس آن پیشنهاد می‌دهد سازمان‌های مذهبی می‌توانند مراسم ازدواج همجنس‌بازان را برگزاری کنند، اعلام خواهد کرد.
در حالی که کلیسای انگلیس و کاتولیک‌ها و همچنین تعداد زیادی از اعضای حزب محافظه‌کار «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس مخالف جدی خود با این موضوع را اعلام کرده‌اند اما میلر طی طرح خود اعلام خواهد کرد که هیچ گروه مذهبی مجبور نخواهد شد تا ازدواج همجنس‌بازان را انجام دهد.
دیوید کامرون اخیرا در جریان دیدار از یک کارخانه خودروسازی در میان خبرنگاران گفت: من یکی از حامیان اصلی ازدواج بوده و نمی‌خواهم که همجنس‌بازان از موسسات بزرگ محروم باشند اما اجازه دهید ۱۰۰ درصد شفاف باشم، هرگونه کلیسا، کنست یا هرگونه مسجدی مجبور نخواهد شد که ازدواج همجنس‌بازان را برگزار کند قاطعانه نباید این امر اتفاق افتد و نباید آنها را مجبور کنیم که این مراسم را برگزار کنند.
از سال ۲۰۰۴ ازدواج همجنس‌بازان در انگلیس بدون هیچگونه مشکلی انجام می‌شود اما همجنس‌بازان این کشور خواستار دستیابی به تمامی حقوق ازدواج‌هایی که بین دو جنس مخالف انجام می‌شود، هستند.
کد مطلب: 15917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *