۰
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۴

برگزاری یادواره بانوان شهیده در منطقه ۹

در آستانه فرارسیدن  ایام فاطمیه (س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، منطقه9 با بهره گیری از ظرفیت های محلی و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا (ع) ویژه برنامه های این ایام در پهنه غربی پایتخت برگزار می شود.
برگزاری یادواره بانوان شهیده در منطقه ۹
در آستانه فرارسیدن  ایام فاطمیه (س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، منطقه9 با بهره گیری از ظرفیت های محلی و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا (ع) ویژه برنامه های این ایام در پهنه غربی پایتخت برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، محمد جواد خسروی شهردار منطقه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های محلی و همکاری با ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا (ع)  گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی و انقلابی بسیج و ظرفیتهای فعال در این نهاد انقلابی، شهرداری  منطقه 9، در اجرای برنامه های مرتبط با این ایام ضمن عقد تفاهم نامه همکاری با ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا (ع) برای هم افزایی و ارتقا  خدمات قابل ارائه به شهروندان از سایر ظرفیت های موجود در منطقه نظیر مساجد، بسیج و هیات های مذهبی استفاده خواهد کرد. 
وی در ادامه از تشکیل قرارگاه فرهنگی به مناسبت این ایام خبر داد و عنوان کرد: به منظور تمرکز در اجرای برنامه ها و ایجاد جریان فرهنگی با صلابت در منطقه تلاش بر این است تا فعالین فرهنگی  به صورت هدفمند و با رویکردی انقلابی در راستای اجرای برنامه ها همسو شوند، لذا قرارگاه فرهنگی منطقه9 تشکیل و جلساتی در این خصوص برگزار شد. 
خسروی در خصوص برنامه های مرتبط با مناسبت های  آتی گفت: به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه9، برنامه های ویژه ای به منظور ایام پیش رو مد نظر است که ازآن جمله می توان به برپایی موکب امام هادی (ع) در میدان آزادی، برپایی موکب های مختلف در محلات منطقه با همکاری خیرین و نیروهای بسیج و مساجد، اجرای برنامه آبروی محله، مراسم روضه خوانی ایام شهادت بانو حضرت زهرا (س)، روضه های خانگی با حمایت شهرداری، مراسم تعزیه  حضرت زهرا (س)، اجرای سرود و تئاتر خیابانی به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.
وی در ادامه توضیح داد: بر طبق تاکید فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براهمیت گرامیداشت یاد و خاطره  شهدا  و در آستانه سالگرد آسمانی شدن سردار دلها در اکثر مساجد منطقه بنا به بضاعت مساجد مراسم یادبود و یا یادواره شهدا برگزار خواهد شد.
شهردار منطقه9 افزود: با توجه به همزمانی و تقارن ایام شهادت بی بی دوعالم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نخستین یادواره بانوان شهیده منطقه 9 برگزار خواهد شد ودر این مراسم از همسران و دختران شهدای مدافع حرم نیز تجلیل به عمل خواهد آمد. 
فعالیت در فضای مجازی از دیگر موضوعاتی بود که خسروی درباره آن خبر داد و گفت: به مناسبت دو برنامه پیش رو و لزوم بهره گیری از فضای مجازی، مسابقه فرهنگی خطبه فدکیه و جشنواره سوگ زهرایی و شور سلیمانی، دو برنامه مهم و محوری منطقه در فضای مجازی هستند که در طرح دوم روایت گری،  تولید پادکست، عکس نوشته، طراحی، ارائه طرح های گرافیکی به عنون محور فعالیت شهروندان برنامه ریزی شده است. 
وی در خاتمه گفت: با توجه به زندگی پربار حضرت زهرا (س) و لزوم آشنایی بانوان این مرز و بوم مخصوصاً نوجوانان، دوره شخصیت شناسی حضرت زهرا (س) با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و سراهای محلات پیش بینی شده است که در زمان مرتبط اجرا خواهند شد.
کد مطلب: 159413
برچسب ها: ایام فاطمیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *