۰
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۷
رییس سازمان غذا و دارو:

نگران سلامت محصولات کشاورزی نباشید

رییس سازمان غذا و دارو ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه نظارت و پایش بر محصولات کشاورزی صادراتی و تولید داخلی، گفت: از نظر سلامت این محصولات در کشور جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
نگران سلامت محصولات کشاورزی نباشید
رییس سازمان غذا و دارو ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه نظارت و پایش بر محصولات کشاورزی صادراتی و تولید داخلی، گفت: از نظر سلامت این محصولات در کشور جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
دکتر بهرام دارایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه نظارت سازمان غذا و دارو بر محصولات کشاورزی صادراتی، گفت: سازمان غذا و دارو به وزارت جهاد کشاورزی و صادرکنندگان کمک می‌کند. هر زمان که از ما درخواست داشته باشند و مقصدی را برای صادرات مشخص کنند، حتما این نظارت و پایش برای محصولات‌شان اتفاق می‌افتد.
وی افزود: ما محصولات کشاورزی صادراتی را پایش می‌کنیم و این نظارت اتفاق می‌افتد. به صادرکنندگان و کشاورزان هم اعلام کردیم که هرکس بخواهد صادرات محصولات کشاورزی را انجام دهد، مراکز و آزمایشگاه‌هایی را چه در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی  و چه آزمایشگاه‌های همکار معرفی کردیم که این مراکز به صادرکنندگان برای صادرات‌ محصولات‌شان به مقاصد مختلف، کمک می‌کنند. به طوری که نمونه‌برداری و صدور گواهی سلامت انجام می‌شود و می‌توانند صادرات‌شان را انجام دهند.
دارایی درباره چرایی برگشت برخی محصولات کشاورزی صادراتی، گفت: به هر حال ما کمک می‌کنیم. باید توجه کرد که به عنوان مثال تغییراتی در مقررات واردات روسیه برای محصولات غذایی اتفاق افتاده است که این تغییرات باید با صادرکنندگان ما هماهنگ می‌شد اما این اتفاق دیر افتاد. دوستان سعی می‌کنند که برای آینده مطابق با قوانین کشورهای مقصد پیش روند و ما هم به آن‌ها کمک می‌کنیم.
رییس سازمان غذا و دارو درباره نگرانی از سلامت محصولات کشاورزی تولید داخلی، گفت: محصولات کشاورزی که در کشور ما وجود دارد و مصرف می‌شود، ‌مورد پایش قرار می‌گیرند. باید توجه کرد که هر کشوری استاندارد خاص خودش را در محصولات کشاورزی دارد و این به آن معنا نیست که مثلا کشور روسیه استاندارد بالاتری از کشور ما دارد. بلکه ما تفاوت‌هایی از نظر مصرف فرآورده‌ها و سبد غذایی و باقی‌مانده سموم و... داریم. از نظر استانداردها کشور ما با کشورهای اروپایی، کشورهای اروپایی با کشورهای شرق آسیا و ... تفاوت‌هایی دارند. در مجموع باید توجه کرد که از نظر سلامت این محصولات در کشور جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
کد مطلب: 159492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *