۰
پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸

نفت ۱۴۰ دلاری در راه است؟

نفت ۱۴۰ دلاری در راه است؟
قیمت نفت در این هفته افزایش یافته است زیرا سیگنال‌های بهبود تقاضا نشان می‌دهد که در صورت انقباض شدید تولید روسیه، گزینه‌های عرضه در بازارهای نفت محدود خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر اتحادیه اروپا نفت روسیه را ممنوع کند، نتیجه آن صعود چشمگیر قیمت نفت خواهد بود؛ با ادامه کاهش ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده و در حالی که پیشرفت برجام متوقف شده است تحلیلگران پیش بینی می کنند که در تابستان امسال افزایش دیگری در بازار نفت تا محدوده ۱۳۰ تا ۱۴۰ دلار در هر بشکه به وقوع بیوندد.
اتحادیه اروپا به برگزاری نشست هفته آینده درباره تحریم های روسیه امیدوار است؛ اتحادیه اروپا امیدوار است در نشست هفته آینده رهبران در ۳۰ و ۳۱ می به توافقی درباره تحریم‌های نفتی روسیه دست یابد.
در حال حاضر هر بشکه نفت خام برنت در بازارهای جهانی ۱۱۹ دلار و ۴۳ سنت قیمت خورده است که ۲ دلار و ۳ سنت نسبت به روز گذشته گران‌تر شده است و هر بشکه نفت خام وست تگزاس ۱۱۵ دلار و ۷ سنت قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته ۹۸ سنت گران شده است.
نفت ایران بشکه‌ای چد دلار است؟
هر بشکه نفت خام سبک ایران نیز در ۲۴ ساعت گذشته یک دلار و ۹۳ سنت گران شده است و ۱۱۳ دلار و ۹۰ سنت قیمت خورده است و هر بشکه نفت خام سنگین ایران نیز در این مدت یک دلار و ۹۳ سنت گران شده است و ۱۱۲ دلار قیمت خودره است.
کد مطلب: 164621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *