۰
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۴

آخرین خبرها از سازمان رسانه ای اوج

مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، با تاکید بر اینکه ما اعتراضی نسبت به کنار گذاشته شدن فیلم «مسیح پسر مریم» نداریم، گفت: بلکه اعتراض ما به حرف‌های متناقضی است که از جشنواره می‌شنویم. 
مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، با تاکید بر اینکه ما اعتراضی نسبت به کنار گذاشته شدن فیلم «مسیح پسر مریم» نداریم، گفت: بلکه اعتراض ما به حرف‌های متناقضی است که از جشنواره می‌شنویم. 
به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، محسن دریالعل در نشستی رسانه‌ای که عصر یکشنبه (۱۲ دی‌ماه) در سازمان هنری رسانه‌ای اوج، برگزار شد، با توضیح تغییر تمرکز سازمان اوج، اظهارداشت: ما در این سازمان در زمان متاخر ریل تولیدات‌مان را تغییر داده‌ایم و گرچه در تولید فیلم کم کار بوده‌ایم اما به‌سمت سریال سازی رفته‌ایم. 
وی ادامه داد: یکی از دلایلی هم که در دوسال اخیر حرکت ما به سمت تولید در سریال سازی را شتاب بخشید، اپیدمی کرونا و تعطیلی سینماها بود. 
بر این اساس ما تعداد زیادی سریال در دست تولید داریم که در مراحل مختلفی از اتمام فیلمنامه گرفته تا مباحث فنی برای نمایش قرار دارند
دریالعل اضافه کرد: ما این تغییر موضع را در تولید از سمت سینما به سمت سریال سازی داشته‌ایم چرا که دنبال بازگشت سرمایه بوده‌ایم و این مهم را در سینما نمی‌بینیم. 
وی ادامه داد: بازگشت سرمایه موضوع کم اهمیتی نیست و سازمان اوج همواره این بازگشت سرمایه را مدنظر و در اولویت خود دارد. 
مدیر مرکز فیلم و سریال اوج تصریح کرد: حرف خوب را باید خوب و در معیار خودش زد؛ چون کیفیت تولیدات صدا و سیما در سال‌های اخیر کم شده است ما مدیوم سریال را قالب مناسبی برای تولیدات باکیفیت می‌دانیم. 
وی افزود: نمونه سریال‌های سازمان اوج، سریال مستوران است که با پولی کم اما باکیفیت بالا تولید شده است. 
دریالعل ادامه داد: در حقیقت سریال مستوران با بودجه روتین تلویزیون تولید شده اما به نسبت و در مقایسه با آثار روتین تلویزیونی، بهتر و بالاتر است. 
این مدیر فرهنگی بیان کرد: البته ما ادعای تولید سریال در رده الف نداریم اما مخاطب می‌تواند با تماشای این آثار در این باره قضاوت کند. 
ما برای دپوکردن فیلم در کشوها و آرشیو فیلم تولید نمی‌کنیم بلکه دنبال دیده شدن و اثرگذاری هستیم 
وی با اشاره به درخواست برخی از فیلم‌های حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر برای همکاری با سازمان اوج، گفت: در جشنواره فجر امسال از ۲۲ فیلم حاضر، چهار فیلم هستند که تمایل همکاری و مشارکت اوج در پروژه‌هایشان را داشتند که ما به دلایل مختلف من الجمله بحث کیفی ورود نکردیم چراکه ما خود را سازمان تولیدکننده می‌دانیم و نه سازمانی صرفا مشارکتی. 
دریالعل اظهار داشت: انیمیشن پسر دلفینی را برای حضور در جشنواره فیلم فجر سال گذشته داشتیم اما به دلیل نبود انیمیشن در این جشنواره آن را کنار گذاشتیم اما اخیرا حق فروش آن را ۶۰۰ هزار دلار فروخته‌ایم و این رقمی دو برابر هزینه تولید آن بوده است. 
وی اضافه کرد: با این مصداق می‌خواهم بگویم که ما در سازمان هنر و رسانه‌ای اوج به دنبال ارز آفرینی هم هستیم. 
مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج در ادامه به توضیح درباره فیلم مسیح پسر مریم پرداخت و با ابراز گلایه نسبت به کنار گذاشتن این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: می‌خواهیم بدانیم این فیلم چه مشکل و چه ایرادی دارد که در این جشنواره رد شده است. 
ما اعتراضی نسبت به صرف کنارگذاشته شدن این فیلم در جشنواره نداریم بلکه اعتراض ما به حرف‌های متناقضی است که می‌شنویم 
دریالعل تاکید کرد: هیئت انتخاب رفتار حرفه‌ای با ما نداشته است؛ ما ۲۴ ساعت قبل از اعلام آثار در لیست بودیم و بعد چه اتفاقی افتاد که کنار گذاشته شدیم، نمی‌دانیم. 
وی ادامه داد: ضمن اینکه رسم امانت جشنواره این بود که اگر به هر دلیلی این فیلم را کنار گذاشتند، از آن حراست کنند؛ چرا برخی این فیلم را دیده‌اند و حواشی کسانی که با تماس می‌گیرند که فیلم را دیده‌اند را متوجه نمی‌شوم. 
وی گفت: ما در تلاش هستیم که برای فیلم مسیح پسر مریم پروانه نمایش بگیریم و در روزهای جشنواره این فیلم را برای اهالی رسانه پخش خواهیم کرد تا خود شما قضاوت کنید. 
مدیر مرکز فیلم و سریال اوج اظهار داشت: مسیح پسر مریم فیلمی خوش ساخت، خوش ریتم و سرپایی است که یک جوان دهه هفتادی ساخته و با قیمت زیر ۶ میلیارد تولید شده است.
وی افزود: این اولین بار نیست که جشنواره فیلم فجر فیلمی از سازمان اوج را کنار گذاشته است ما به‌ قواعد احترام گذاشته‌ایم اما خواستیم که این توضیحات را به رسانه‌ها ارائه دهیم. 
دریالعل در انتها با اشاره به یکی از جدیدترین ساخته‌های سازمان سینمایی اوج تاکید کرد: نائله مینی سریالی مناسبتی و ده قسمتی است که برای محرم امسال تولید شده و باز هم باید تاکید کنم که این سریال هم با بودجه تولیدات روتین تلویزیون تهیه و تولید شده اما کیفیت تولیدات تاریخی را دارد. 
کد مطلب: 159533
برچسب ها: اوج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *