۰
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴

کرونا رنگ قشم را هم قرمز کرد

مدیر شبکه بهداشت قشم گفت: وضعیت کرونا در شهر قشم به رنگ قرمز تبدیل شد و در ۲ هفته اخیر ۵۸ نفر در بیمارستان بستری شدند که ۴۸ نفر از این تعداد در یک هفته گذشته بستری شدند.
کرونا رنگ قشم را هم قرمز کرد
مدیر شبکه بهداشت قشم گفت: وضعیت کرونا در شهر قشم به رنگ قرمز تبدیل شد و در ۲ هفته اخیر ۵۸ نفر در بیمارستان بستری شدند که ۴۸ نفر از این تعداد در یک هفته گذشته بستری شدند.
دکتر یاسر مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۱ بیمار در بخش کرونا بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم بستری هستند.
وی پیش بینی کرد: شمار افراد بستری در قشم تا ۲ هفته آتی به ۲ تا سه برابر تعداد کنونی برسد.
مدیر شبکه بهداشت قشم با اشاره به فوت ۲۴۵ نفر بر اثر کرونا در این شهرستان تصریح کرد: شب گذشته نیز یک بیمار ۵۹ ساله در قشم فوت کرد و این در حالی است که از ۲۴ آبان‌ماه مرگ بر اثر کرونا در قشم ثبت نشده بود.
وی افزود: در صورت ادامه روند کنونی مبنی بر رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، تردد بیشتر مسافران و گردشگران و رغبت نداشتن بعضی از همشهریان به واکسیناسیون‌ ممکن است تعداد افراد مبتلا و بستری به شکل انفجاری افزایش یابد.
مرادی ادامه داد:  تا کنون از ۶۰ هزار و ۴۴۲ نفر نمونه‌گیری شده که پاسخ آزمایش ۱۲ هزار و ۸۴۲ نفر مثبت شده است.
وی با اشاره به مثبت شدن نتیجه ۶۱۰ نفر در هفته اخیر اظهار کرد: از زمان آغاز واکسیناسیون تا کنون ۲۴۱ هزار و ۸۰۳ نفر در قشم واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۱۱۵ هزار و ۳۹۹ نفر دُز نوبت اول خود را تزریق کرده‌اند.
مدیر شبکه بهداشت قشم افزود: یکصد هزار و ۶۴۷ نفر نیز دُز دوم خود را تزریق کرده‌اند و به ۲۵ هزار و ۷۵۷ نفر نیز دُز سوم تزریق شده‌است.
وی ادامه داد: تمایل نداشتن بعضی از همشهریان برای شرکت در واکسیناسیون یا تزریق دُزهای بعدی باعث می‌شود که سلامتی این افراد در خطر باشد که برای جامعه نیز خطرات و مشکلاتی به همراه دارد.
مرادی با اشاره به مهیا بودن شرایط جهت تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال گفت:  هم اکنون افراد ۹ تا ۱۲ ساله (از تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۱) برای واکسیناسیون می‌توانند به مراکز تجمیع واکسیناسیون، خانه بهداشت  و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان قشم مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: تمام واکسن‌هایی که در کشور موجود است، در مراکز تزریق واکسن قشم فراهم شده که به اختیار افراد به آنان تزریق می‌شود.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
کد مطلب: 160853
برچسب ها: قشم کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *