۰
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸

نیروهای روسیه وارد شهر خرسون شدند

یک مقام ارشد اوکراینی اعلام کرد که نیروهای روسیه عصر سه‌شنبه وارد شهر خرسون در جنوب این کشور شده‌اند.
نیروهای روسیه وارد شهر خرسون شدند
یک مقام ارشد اوکراینی اعلام کرد که نیروهای روسیه عصر سه‌شنبه وارد شهر خرسون در جنوب این کشور شده‌اند.
به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "الجزیره"، وادیم دنیسنکو مشاور وزارت کشور اوکراین در تلویزیون این کشور گفت: نیروهای روسیه وارد شهر خرسون در جنوب اوکراین شده‌اند، اما اوکراین همچنان ساختمان شهرداری را در کنترل خود دارد. 
وزارت کشور اوکراین اعلام کرد در حملات روز سه‌شنبه در نزدیکی برج رادیو و تلویزیون کی‌یف، پنج نفر کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: بر اثر بمباران برج رادیو و تلویزیون کی‌یف در ساعت ۶ بعد از ظهر (به وقت محلی) در منطقه شوچنکیفسکی، پنج نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند. 
به گزارش شبکه خبری سی ان ان آمریکا، بر اساس اعلام وزارت کشور اوکراین، امداد رسانی همچنان ادامه دارد. 
 خبرگزاری ریانووستی پیش از این گزارش داد بر اثر وقوع انفجار، دستگاه‌های پخش تلویزیونی در داخل برج کی‌یف آسیب دیده‌اند و ستون دود غلیظ از این برج دیده می‌شود.
به دنبال این انفجار، شبکه‌های تلویزیونی محلی پایتخت اوکراین پخش برنامه‌های خود را متوقف کرده‌اند. 
وزارت دفاع روسیه در ششمین روز عملیات نظامی در اوکراین از نابودی ۱۳۲۵ مرکز و انواع زیرساخت‌های نظامی اوکراین خبر داد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هم اعلام کرده که همه شهرهای بزرگ این کشور در محاصره نیروهای روسیه قرار دارند. 
زلنسکی همچنین از جامعه جهانی خواست تا روسیه را کشور تروریستی بخواند. 
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهو روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 
پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 
همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. 
کد مطلب: 161567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *