۰
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶

پدر «هنر کامپیوتری» درگذشت

چارلز سوری، از اولین هنرمندانی که از کامپیوتر برای هنرآفرینی استفاده کرد، در ۹۹ سالگی درگذشت.
پدر «هنر کامپیوتری» درگذشت
چارلز سوری، از اولین هنرمندانی که از کامپیوتر برای هنرآفرینی استفاده کرد، در ۹۹ سالگی درگذشت.
به گزارش ایرنا از مجله آرت نیوز، چارلز سوری (Charles Csuri) که با آزمایش‌های دهه ۱۹۶۰ خود با کامپیوتر به یکی از چهره‌های شناخته شده در حوزه هنر دیجیتال تبدیل شد، در سن ۹۹ سالگی از دنیا رفت. دانشگاه دولتی اوهایو که سوری مدت‌ها در آن به تدریس آموزش هنر و علوم کامپیوتر مشغول بود، خبر درگذشت این هنرمند را اعلام کرد اما به دلیل مرگ وی اشاره‌ای نکرد.
آثار سوری را نمی‌توان به یک دسته خاص محدود کرد؛ برخی معتقدند این آثار به اندازه کافی هنری نیستند تا در دسته هنر قرار گیرند و به اندازه کافی دیجیتال هم نیستند تا به دنیای فناوری تعلق داشته باشند. با وجود خصومت‌هایی که سوری در دوران فعالیت خود با آنها روبه‌رو شد، روش‌های غیرمعمولی که وی با آنها هنر سنتی چون نقاشی را با الگوریتم‌ها، برنامه نویسی و غیره ترکیب می‌کرد، طرفداران خاص خود را پیدا کرده بود.
تاریخ‌دانان در نوشتارهای مختلفی که درباره حرفه هنری سوری نوشته شده از او به عنوان پدر هنر کامپیوتری یاد کرده‌اند. سوری نیز در سال ۱۹۹۸ در پروفایل خود در روزنامه نیویورک تایمز خود را به عنوان اولین هنرمند جهان معرفی کرد که از کامپیوتر برای هنرآفرینی استفاده کرده است.
سوری بیشتر به خلق آثاری چون مرغ مگس خوار (Hummingbird) شناخته می‌شود؛ مرغ مگس خوار یک انیمیشن کامپیوتری متشکل از بیش از ۳۰ هزار عکس جداست که طی فرآیندی پرزحمت با استفاده از یک کامپیوتر آی بی ام ۷۰۴ ساخته شد.
کد مطلب: 161676
برچسب ها: کامپیوتر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *