۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۰

اتهام زنی یمن به ایران

یک مقام یمنی که خواست نامش فاش نشود از افزایش نگرانی های دولت و دستگاه امنیتی این کشور از آنچه که فعالیت های امنیتی ایران در یمن خواند؛ خبر داد.
به گزارش عصر خبر، وی در گفتگو با روزنامه کویتی القبس اعلام کرد ایران این فعالیت ها را از طریق جریان ها و سازمان هایی در یمن که با آنها ارتباط دارد انجام می دهد.
این مقام یمنی مدعی شد: گزارش های امنیتی که به دست دولت صنعا رسیده است از طرح هایی برای هدف قرار دادن شخصیت ها و هیات های دیپلماتیک در یمن خبر می دهد که ایران مستقیما آنها را مدیریت می کند.
به نظر می رسد مقامات یمنی تلاش می کنند با متهم کردن ایران، توجیهی برای ناکارآمدی دستگاه های امنیتی و انتظامی دولت صنعا در برقراری امنیت در یمن فراهم کنند.
این مقام یمنی در ادامه به دیپلمات های کشورهای جنوب خلیج فارس هشدار داد که در رفت و آمد ها و همه فعالیت هایشان جانب احتیاط را رعایت کنند.
عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن قبل از این در اظهاراتی خصمانه ایران را به دخالت در امور داخلی کشورش و فعالیت های جاسوسی متهم کرده بود که تهران این سخنان را به شدت رد کرد.
روابط ایران و یمن از زمان وقوع جنگ داخلی میان دولت مرکزی و شیعیان زیدیه حامی حوثی به تیرگی گرایید. دولت سابق یمن نیز ایران را به حمایت حوثی ها متهم می کرد. درگیری حوثی ها و دولت یمن از آگوست ۲۰۰۹ آغاز شد.
پس از کناره گیری علی عبدالله صالح از ریاست جمهوری یمن مقامات این کشور اتهامات جدیدی را علیه تهران درباره حمایت از جدایی طلبان یمن جنوبی مطرح کرده اند.
ایران همه این اتهامات تکذیب می کند.
چندی پیش یک دیپلمات سعودی در یمن به ضرب گلوله مهاجمان ناشناس کشته شد.
کد مطلب: 16176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *