۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۹

تعلل و کوتاهی در مناطق ‌زلزله‌زده

امام جمعه قاین در نامه‌ای به مقام معظم رهبری در زمینه وضعیت زلزله‌زدگان گفت: از نزدیک شاهد روند خدمت‌رسانی به مردم این مناطق بودم که تعلل و کوتاهی در کار به دلیل نبود امکانات و مدیریت مناسب به وضوح مشهود بود.
به گزارش فارس متن نامه حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرتضی اصفهانی امام جمعه قاین به مقام معظم رهبری در زمینه وضعیت مناطق زلزله‌زده شهر زهان به این شرح است:
محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی)
سلام علیکم؛
ضمن عرض خسته نباشید و آرزوی سلامتی و طول عمر برای وجود با برکت حضرتعالی، با احترام به استحضار معظم‌له می‌رسانم، در بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده بخش مرکزی و روستاهای شهر زهان شهرستان زیرکوه داشتم، ضمن ابلاغ پیام سلام و تسلیت حضرتعالی، از نزدیک شاهد روند خدمت‌رسانی به مردم این مناطق بودم که تعلل و کوتاهی در کار به دلیل نبود امکانات و مدیریت مناسب به وضوح مشهود بود.
مردم وفادار این مناطق ضمن تشکر از زحمات سپاه و بسیج و هلال احمر که در ساعات اولیه با حضور به موقع به نجات مردم شتافتند، برخی از مشکلات خود را که به وضوح مشهود بود بازگو کردند که به شرح ذیل به اطلاع معظم‌له می‌رسانم:
۱- با توجه به کوهستانی بودن مناطق زلزله‌زده و سرمای موجود و بارندگی، زندگی در چادرها مقدور نبوده و خواستار استقرار تعدادی کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان می باشیم.
۲- وسایل گرمایشی، مواد سوختی، پوشاک و دیگر اقلام نیز در حد نیاز نیست و با توجه به شرایط کوهستانی و سرمای شدید، مردم شب‌های طاقت‌فرسایی را سپری می‌کنند.
۳- با گذشت چندین روز از زلزله هنوز کار آواربرداری به کندی پیش می‌رود و اقدامی مناسب انجام نشده است.
۴- با توجه به اینکه مردم این مناطق کشاورز و دامدار بوده‌اند و محصولات کشاورزی آنها در زیر آوار است و گاها قابل استفاده نیز نیست و دام‌های آنان نیز در زیرآوار از بین رفته‌اند، تمام دارایی و سرمایه خود را از دست داده‌اند. لذا امید است مسئولان امر نیز تدبیری مناسب اتخاذ کنند.
۵- با توجه به وضعیت بهداشتی نامناسب، هنوز پزشک مستقر و سرویس حمام در این مناطق وجود نداشت که این موضوع نیز سبب بروز و شیوع بیماری‌هایی بین مردم این مناطق خواهد شد.
۶- جاده‌های منتهی به روستاهای زلزله‌زده خاکی بوده و زیرسازی برای آسفالت انجام شده است لذا انتظار است نسبت به آسفالت جاده‌ها نیز اقدام شود.
در پایان ضمن ابلاغ پیام سلام و تجدید بیعت مردم مؤمن، انقلابی و ولایی این مناطق به محضر مبارک معظم له، تقاضامندم با توجه به مشکلات موجود، اوامر ولایی خود را امر به ابلاغ فرمایید تا هرچه سریع‌تر شاهد رفع این مشکلات باشیم.
کد مطلب: 16184
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *