۰
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۸
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

به توافق احتمالی با ایران نزدیک هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه پیشرفت های قابل توجهی به دست آورده ایم، گفت: به توافق احتمالی نزدیک هستیم.
به توافق احتمالی با ایران نزدیک هستیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه پیشرفت های قابل توجهی به دست آورده ایم، گفت: به توافق احتمالی نزدیک هستیم.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره مسایل باقیمانده در مذاکرات وین و اینکه آیا قابل حل هستند، افزود ما فکر می کنیم مسایل باقیمانده قابل حل هستند و همانطور که قبلا اعلام کردیم ما پیشرفت قابل توجهی بدست آورده ایم و به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم. اما هنوز به این نقطه نرسیده ایم.
وی در عین حال گفت که ما در مورد تعداد یا هویت این مسایل توضیح نخواهیم داد زیرا در مرحله حساسی قرار داریم و می خواهیم همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا ببینیم امکان بازگشت متقابل به پایبندی وجود دارد یا خیر.
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با بکارگیری تاکتیک ضرب الاجل های ساختگی با توجه به پیشرفت های  برنامه هسته ای ایران مدعی شد با توجه به پیشرفت های هسته ای ایران، زمان بسیار کمی باقی مانده است و فراتر از این زمان باقی مانده، مزیت های هسته ای برجام به دلیل پیشرفت های هسته ای ایران از بین خواهد رفت.
وی مدعی شد این مساله ای است که باید فورا به آن رسیدگی شود. ما همچنان معتقدیم بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع ما است و در آینده ای نزدیک خواهیم دید که می توانیم به این توافق دست یابیم یا خیر.
توافق نهایی وین در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در حاشیه مراسم جشن دیپلماتیک نوروز ١٤٠١ که با حضور سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران برگزار شد، اظهار داشت: چهار موضوع به عنوان خط قرمز خودمان در مذاکرات نزدیک به نهایی خودمان پیش رو داشتیم از چهار موضوع در سه هفته گذشته دو موضوع تقریبا حل شده است و به مرحله توافق رسیدیم اما دو موضوع از جمله تضمین اقتصادی همچنان باقی مانده است.
وزیر خارجه تصریح کرد: اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو موضوع باقی مانده داشته باشد آماده هستیم در نخستین فرصت با حضور وزرا در وین روز جمع بندی و تصمیم نهایی را داشته باشیم و به نقطه پایانی توافق برسیم.
وی با اشاره به ضرورت برداشتن گام‌های ملموس و اعتماد ساز از سوی ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد: اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه باقیمانده ما را محقق کند فردا آماده حضور در وین خواهیم بود.
وزیر امور خارجه روسیه نیز روز سه شنبه اعلام کرد مسکو از واشنگتن تضمین کتبی دریافت کرده مبنی بر اینکه تحریم‌هایی که بخاطر جنگ اوکراین علیه روسیه وضع شده است، به همکاری مسکو با تهران مربوط نمی شود.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود اظهار داشت: ما تضمین‌های کتبی دریافت کردیم.
ساعتی پیش نیز لاوروف در ملاقات با همتای ایرانی خود گفت که گفت و گوهای احیای توافق هسته ای ایران وارد مرحله آخر شده و دو کشور مشغول آماده سازی اسناد جدید نهایی سازی سطح جدیدی از همکاری هستند.
 به گزارش خبرگزاری روسیه اسپوتنیک، لاوروف گفت: باتوجه به اینکه ما وارد مسیر نهایی برای از سرگیری توافق هسته ای برای حل مسائل مرتبط با برنامه هسته ای ایران وارد شده ایم، مطمئنم که چشم انداز این توافق حتی چشمگیرتر است.
کد مطلب: 161895
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *