۰
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸

مشمولان دُز چهارم واکسن کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: افراد دارای نقص سیستم ایمنی که حداقل چهار ماه از نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته باشد می‌توانند نسبت به دریافت دُز چهارم واکسن خود اقدام کنند.
مشمولان دُز چهارم واکسن کرونا
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: افراد دارای نقص سیستم ایمنی که حداقل چهار ماه از نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته باشد می‌توانند نسبت به دریافت دُز چهارم واکسن خود اقدام کنند.
حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با ابلاغ تزریق دُز سوم واکسن کووید۱۹ در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال از این پس افرادی که دارای ضعف سیستم ایمنی هستند و چهار ماه از دوز دوم واکسن آنها گذشته است، می‌توانند برای دریافت دُز سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون شهرستان مراجعه کنند. واکسنی که در این گروه سنی برای متقاضیان تزریق می‌شود، پاستووکوک و سینوفارم است.
وی با اشاره به شرایط دریافت دُز چهارم واکسن کرونا گفت: افراد دارای نقص سیستم ایمنی که حداقل چهار ماه از نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته باشد می‌توانند نسبت به دریافت دُز چهارم واکسن خود اقدام کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان، ادامه داد: همچنین افرادی که تحت شیمی درمانی یا رادیوتراپی هستند، افرادی که پیوند عضو شده، بیماران دیالیزی و یا هر فردی که بنا به تشخیص پزشک متخصص معالج داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کند مشمول دریافت دُز چهارم واکسن کرونا است.
ذبیحی اضافه کرد: برای این افراد از واکسن‌های نو ترکیب شامل اسپایکوژن، رازی و پاستوکووک استفاده می‌شود. تزریق دُز چهارم برای افرادی که سیستم ایمنی آنها ضعیف است حکم یک تقویت کننده قوی را دارد، زیرا اینگونه افراد شرایط خاصی در جامعه دارند.
روند کاهشی واکسیناسیون در اردستان
وی افزود: با در پیش بودن نوروز و سفرها و بالا بودن احتمال ابتلا به ویروس از تمام افراد درخواست داریم نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند. تاکنون ۹۴ درصد از واجدان شرایط واکسن در گروه سنی بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن، ۸۸ درصد دُز دوم و ۵۵ درصد از واجدان شرایط بالای ۱۸ سال واکسن خود را دریافت کردند.
به گفته مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اردستان استقبال شهروندان از دریافت واکسن کاهش چشمگیری پیدا کرده است که یکی از دلایل اصلی آن شدت رواج شایعات و حاشیه‌هایی است که در جامعه و فضای مجازی بیشتر شده است.
ذبیحی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش آمار شناسایی روزانه و بستری بیماران کرونایی شاهد وضعیت قرمز کرونا در اردستان هستیم، گفت: متاسفانه سیستم وزارت بهداشت به گونه‌ای تعریف شده است که افرادی که با کد ملی اردستان (۱۱۸) در هر نقطه از کشور زندگی می‌کنند و به کرونا مبتلا و بستری شوند جزء بیماران شهرستان محسوب می‌شوند. البته معیارهای دیگری هم برای تعیین رنگ بندی هم وجود دارد.
طرح تشدید سلامت نوروزی بهداشت محیط
وی با اشاره به آغاز طرح تشدید سلامت نوروزی بهداشت محیط از ابتدای اسفندماه در شهرستان، گفت: با توجه به شیوع کرونا، امسال نیز مانند سال‌های گذشته، تشدید نظارت‌ها با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به کرونا به‌صورت گسترده انجام خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه طرح تشدید سلامت نوروزی بهداشت محیط تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در بازدیدهایی که از ابتدای اسفندماه صورت گرفته است تعداد ۷۲ واحد صنفی اخطار دریافت کردند، ۸ واحد به مراجع قضایی معرفی و حدود ۱۲۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته معدوم شده است.
کد مطلب: 161904
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *