۰
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۷

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و اسرائیل درباره ایران

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که یائیر لاپید همتای صهیونیستی خود درباره ایران و سرزمین های اشغالی تلفنی گفتگو کرده است.
گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و اسرائیل درباره ایران
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که یائیر لاپید همتای صهیونیستی خود درباره ایران و سرزمین های اشغالی تلفنی گفتگو کرده است.
وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که با همتای اسرائیلی خود  درباره کاهش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و غزه گفتگو کرده است.
بلینکن با تاکید بر تعهد راسخ آمریکا در قبال تامین امنیت رژیم صهیونیستی مدعی شد در این تماس تلفنی درباره چالش های ایران و گروههای تحت حمایت آن گفتگو کرده است.
 وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای بدون اشاره ای به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بلینکن در این گفتگو، حملات موشکی اخیر از غزه را محکوم کرده است.
بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا همچنین بر راهکار دو کشوری تاکید کرده است.
وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در واکنش به یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی بدون محکوم کردن اقدامات وحشیانه این رژیم، مدعی نگرانی از درگیری‌ها و خواستار حفظ وضعیت تاریخی این مکان مقدس شد.
 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که واشنگتن عمیقا از خشونت امروز در قدس اشغالی نگران است.
 سخنگوی وزارت خارجه دولت بایدن تصریح کرد: "از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتندار باشند، از اقدامات تحریک‌آمیز و لفاظی‌ها خودداری و وضعیت تاریخی موجود در حرم‌الشریف/ کوه معبد را حفظ کنند."
سرکوب شدید فلسطینیان از ابتدای ماه مبارک رمضان که به شکل سازمان یافته در حال انجام است، مقامات رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه یورش تازه ای را با گسیل صدها نیروی جدید به مسجد الاقصی آغاز کردند که به اعتقاد ناظران سطح تنش ها را در منطقه به شدت افزایش می دهد.
خبرگزاری رسمی وفا متعلق به فلسطین در گزارشی اعلام کرده که نیروهای رژیم اسرائیل برای تامین امنیت شهرک نشینان مهاجمان، به مسجد الاقصی یورش بردند.
حملات اخیر در پاسخ به دعوت گروههای تندرو افراطی یهودی، موسوم به "گروههای هیکل" به مسجد الاقصی سازماندهی شده و نیروهای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی نیز از آن حمایت و محافظت می کنند.
این حملات افراط گرایان به بهانه مراسم عید فصح یا فسح صورت گرفته که با واکنش گسترده منطقه ای و بین المللی روبه رو شده است.
در درگیری های ناشی از این اقدامات افراط گرایان یهودی، تاکنون ده ها شهروند فلسطینی زخمی شده و چند نفر دیگر هم به شهادت رسیده اند.
خشونت اعمال شده از سوی نیروهای پلیس رژیم اسرائیل، هنگام حمله به مسجد الاقصی و اخراج نمازگزاران فلسطینی در روز دوشنبه گذشته نیز نشان داد که صهیونیست ها عمدا در حال شعله ور کردن خشونت های نامحدود در سرزمین های اشغالی هستند.
کد مطلب: 162780
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *