۰
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۱
سخنگوی کاخ سفید:

تحریم های بیشتری علیه روسیه در راه است

تحریم های بیشتری علیه روسیه در راه است
سخنگوی کاخ سفید با اعلام اینکه آمریکا احتمالا تحریم های اقتصادی بیشتری را علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین اعمال خواهد کرد، تاکید کرد "هیچکس از تحریم های ما در امان نیست."
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.
سخنگوی کاخ سفید همچنین به سوالی درباره گزارش وال استریت ژورنال درباره زندگی شخصی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و تحریم نشدن برخی از اعضای خانواده او توضیحی نداد.
 وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که مادر سه فرزند دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تاکنون تحریم نشده اند تا تنش ها با پوتین افزایش نیابد.
جن ساکی همچنین درباره کمک های نظامی آمریکا به اوکراین گفت که کمک های جدید به کی یف که توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درخواست شده ، احتمالا بخشی از یک بسته بلندمدت کمکی برای اوکراین است  که به تایید کنگره نیاز دارد.
سخنگوی کاخ سفید با توضیح در مورد اظهارات لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن می خواهد یک "روسیه ضعیف شده را ببیند"، گفت که این اظهارات در راستای سیاست اعلام شده کاخ سفید برای جلوگیری از تسخیر اوکراین توسط روسیه است.
جن ساکی گفت: باید اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دو ماه پیش را به یاد داشته باشیم. وی از آرزوهایش برای ارتش روسیه گفت. وی قصد داشت اوکراین را تحقیرو تسخیرو حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را نقض کند.
وی ادامه داد: آنچه آستین در مورد آن حرف می زد هدف ما برای جلوگیری از وقوع این اهداف پوتین است. ما همچنین به دنبال جلوگیری از گسترش اقدامات روسیه فراتر از اوکراین هستیم.
آنتونی بلینکن به همراه لوید آستین وزیر دفاع امریکا برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به کی ‌یف پایتخت این کشور سفر کرده اند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
کد مطلب: 162981
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *