۰
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳

ایران خودرو حامی کلوپ ملی پیکان

مراسم جشن تولد ۵۵ سالگی پیکان با حمایت ایران‌خودرو و حضور حدود ۴۰۰ دستگاه انواع خودرو پیکان از سراسر کشور در مجموعه تفریحی سرزمین ایرانیان (آیلند) تهران برگزار شد.
ایران خودرو حامی کلوپ ملی پیکان


مراسم جشن تولد ۵۵ سالگی پیکان با حمایت ایران‌خودرو و حضور حدود ۴۰۰ دستگاه انواع خودرو پیکان از سراسر کشور در مجموعه تفریحی سرزمین ایرانیان (آیلند) تهران برگزار شد.
 
ایکوپرس- در این همایش که روز گذشته برگزار شد، حدود ۴۰۰ دستگاه انواع پیکان‌های کلاسیک و کلکسیونی تولید شده از مدل‌های جوانان، کار، تاکسی، دولوکس، اتوماتیک، پیکان موتور پژو و وانت از سراسر کشور حضور داشتند. این همایش به همت انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و کلوپ ملی پیکان با حمایت ایران‌خودرو برگزار شد.
این مراسم با حضور جمع بزرگی از علاقه‌مندان و پیشکسوتان بازسازی خودروهای پیکان و قهرمانان مسابقات اتومبیل‌رانی ایران که با این خودرو مسابقه داده‌اند، تنها دو روز پس از ثبت جهانی یک دستگاه پیکان به عنوان اولین خودروی کلاسیک ایرانی برگزار شد. این خودروی پیکان موفق به دریافت شناسنامه بین‌المللی از فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) شده است.
پیکان پرتیراژترین و مهم‌ترین محصول تاریخ صنعت خودرو در ایران بوده و اولین بار در سال ۱۳۴۶ به خطوط تولید ایران خودرو راه یافت. تولید انبوه پیکان در ایران خودرو موجب شکل گرفتن کارخانه‌های موتورسازی، گیربکس‌سازی و بسیاری از قطعه‌سازان کشور شده است و در حقیقت شکل‌گیری زنجیره تامین در صنعت خودرو مدیون تولید پیکان است.
این خودرو تا سال ۱۳۸۳ روی خط تولید قرار داشت و بسیاری از خانواده‌های ایرانی این خودرو را خریداری کرده‌اند. پیکان در سال های تولید از جمله مهم‌ترین خودروهای ناوگان حمل و نقل شهری کشور و خودروی خدمات در سازمان‌ها و ارگان‌ها بوده است. 
کلوپ ملی پیکان که از زیرمجموعه‌های انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران به حساب می‌آید، به صورت رسمی مورد حمایت ایران خودرو قرار دارد. در حال حاضر پیکان از جمله محبوب‌ترین خودروهای کلاسیک موجود در ایران است که از نظر کیفیت بازسازی در سطح جهانی قرار دارد.
کد مطلب: 163552
برچسب ها: ایران خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *