۰
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸

ایران در عدم اعتماد به دشمن راسخ است

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین گفت: جمهوری اسلامی ایران به همان اندازه که در مذاکرات جدی است، در عدم اعتماد به دشمن نیز مصمم است.
ایران در عدم اعتماد به دشمن راسخ است
مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین گفت: جمهوری اسلامی ایران به همان اندازه که در مذاکرات جدی است، در عدم اعتماد به دشمن نیز مصمم است.
به گزارش ایسنا، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه صبح امروز به همراه تعدادی از مدیران کل این وزارتخانه از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی بازدید کرد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در حاشیه این بازدید تصریح کرد: سیاست راهبردی خنثی‌سازی تحریم در کنار ابتکار هوشمندانه رفع تحریم، ترفند دشمن در متوقف‌سازی قطار توسعه همه‌جانبه کشور را ناکام گذاشته است.
 باقری در ادامه در تشریح سیر رسیدن به دانش خنثی‌سازی تحریم، گفت: اراده راسخ و توانمندی شگرف کارگزاران و متخصصان صنعت انرژی کشور، "هنر دور زدن تحریم" را که زمانی تنها ابزار این صنعت در مقابله با "تحریم هوشمند بوش" بود به "فناوری مقابله با تحریم فلج‌کننده اوباما" و سپس به "دانش برای خنثی‌سازی تحریم ناشی از کارزار فشار حداکثری ترامپ" تبدیل کرد و اکنون دیگر کشورهای تحت تحریم نیز به‌ دنبال دریافت "دانش خنثی‌سازی تحریم" از ایران هستند.
وی توان خنثی‌سازی تحریم را ایجادکننده قدرت بازدارندگی در برابر تحریم‌های ظالمانه عنوان کرده و گفت: «توانمندی دانشمندان و صنعتگران» در خنثی‌سازی تحریم، افزون بر آنکه «ظرفیت دیپلماسی» برای رفع تحریم‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد، «قدرت بازدارندگی» کشور در قبال تحریم‌های ظالمانه را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌بخشد.
 باقری تصریح کرد: "پایداری رفع تحریم‌ها" در گرو حفظ و ارتقای ظرفیت‌های سخت و نرم در خنثی‌سازی تحریم‌ها است.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم، همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همان اندازه که در فرآیند مذاکرات و انجام تعهدات بین‌المللی از جمله در موضوع توافق برای رفع تحریم‌ها جدی است، در "عدم اعتماد به دشمن" و "عدم اتکا به بیگانگان" برای مصونیت از تحریم هم راسخ و مصمم است. عقلانیت انقلابی اقتضا می‌کند با عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان، از همه ظرفیت‌های میدان دیپلماسی برای تامین منافع ملی استفاده کرد.
 باقری در پایان گفت: وزارت امور خارجه افزون بر آن که یک تنه در میدان دیپلماسی با همه توان در پی "رفع حداکثری تحریم‌ها" است، در کنار دانشمندان و فناوران صنعتگران بخش انرژی کشور از همه، ظرفیت‌های بین‌المللی برای ارتقای توان کشور در "خنثی‌سازی تحریم‌ها" استفاده خواهد کرد.
کد مطلب: 163562
برچسب ها: علی باقری کنی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *