۰
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۲
مقامات بلندپایه گردشگری مالزی برای از سرگیری و توسعه گردشگری به تهران آمدند

خیز گردشگری مالزی برای بازگشت به دوران اوج

با حذف تدریجی محدودیت‌های کرونایی وزارت گردشگری مالزی از برنامه‌های خود برای از سرگیری مراودات گردشگری میان ایران و مالزی رونمایی کرد.
خیز گردشگری مالزی برای بازگشت به دوران اوج
با حذف تدریجی محدودیت‌های کرونایی وزارت گردشگری مالزی از برنامه‌های خود برای از سرگیری مراودات گردشگری میان ایران و مالزی رونمایی کرد.
هیاتی متشکل از نمایندگان هتلهای اقامتی و فعالان گردشگری مالزی با دفاتر خدمات مسافرتی ایران در هتل اسپیناس تهران دیدار کردند.
در این دیدار که با استقبال کم نظیر دفاتر خدمات مسافرتی ایران روبرو شد توافقاتی برای از سرگیری فروش خدمات متنوع بسته های سفر میان کارگزاران گردشگری دو کشور انجام شد.
هیات همراه مالزی به سرپرستی زین‌الدین عبدالوهاب مدیرکل وزارت گردشگری مالزی در این مراسم حضور داشتند.
آقای عبدالواهاب به همراه و حرمت الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران در نشست مطبوعاتی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفتند.
آقای عبدالوهاب به فرصت بازسازی زیرساخت‌های گردشگری کشور در دوسال همه گیری کرونا اشاره کردو افزود: انتظار می رود در سال 2022، با از سرگیری فعالیت های گردشگری در سراسر مالزی، نرخ فزاینده ی واکسیناسیون و بازگشایی مرزهای کشور، گردشگری به تدریج رونق  خود را از سر بگیرد. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) انتظار می‌رود که ورودی‌های گردشگر بین‌المللی در سال 2024 یا بعد از آن به سطح سال 2019 بازگردند.
بنابراین، ما انتظار این را داشتیم که مرحله ی بازگشت به سطح قبل، حداقل 2 تا 3 سال طول بکشد که زمان و منابع کافی برای حمایت از انجمن ها و صنعت گردشگری فراهم شود. امیدواریم که بازگشایی مرزهای مالزی باعث تقویت و تسریع در بازیابی و بهبود صنعت گردشگری ما شود. علاوه بر آن، برای رقابت‌پذیری جهانی، با تمرکز بر تلاش‌ها برای افزایش درآمد، باید اطمینان ایجاد شود برای همکاری و مشارکت‌های بین‌المللی و ملی هوشمند در کنار توانمندسازی انجمن های محلی و همچنین تضمین پایداری و آمادگی و انعطاف صنعت در برابر بلاتکلیفی های محتمل آینده. در طول همه گیری کرونا، زیرساخت های گردشگری به تدریج بهبود یافته است.
پارک‌های موضوعی (تم پارک ها)، پارک‌ها و بوستان ها، مراکز بهداشتی و مراکز تفریحی خانوادگی، از جمله زیرساخت‌هایی بودند که همگی تحت پوشش حمایت دولت قرار گرفتند تا با برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغی، پایداری صنعت گردشگری تضمین شود.
او در تشریح برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت توسعه گردشگری مالزی خاطرنشان کرد: با گذر از مرحله ی همه گیری و ورود به حالت آندمی، مالزی از دوازدهم فروردین امسال (اول آوریل 2022)، پذیرای همه گردشگران بین المللی است. از تاریخ 11 اردیبهشت امسال (اول می 2022)، روشهای عملیاتی استاندارد (SOP) با شدت کمتر در خصوص کووید-19 اجرا می شود. برای مسافرانی که کاملاً واکسینه شده اند، دیگر نیازی به آزمایش قبل از مسافرت و هنگام ورود نیست که این شامل کودکان 12 ساله و کوچکتر و همچنین کسانی است که به مدت شش تا 60 روز قبل از عزیمت به مالزی به بیماری کووید مبتلا بوده اند. بیمه مسافرتی نیز پیش نیاز ورود اتباع خارجی به مالزی نخواهد بود. ثبت نام و کنترل از طریق برنامه ی پایش مخاطب MySejahtera دیگر مورد نیاز نیست.
افراد، صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون، مجاز به ورود به جاهای مختلف خواهند بود به استثنای افرادی که تست کووید-19 آنها مثبت بوده و دستور مراقبت در منزل برای آنها صادر شده است. استفاده از ماسک در فضای باز اختیاری است اما همچنان در فضاهای بسته  از جمله در مراکز خرید، ادارات، ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی های اینترنتی اجباری است. با این وجود، استفاده از ماسک همچنان در مکان‌های شلوغ و برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید-19 هستند توصیه می‌شود.دیگر نیازی به فاصله گذاری فیزیکی نیست و مردم اکنون می توانند دست بدهند، اما به آنها توصیه می شود که بهداشت دست را رعایت کنند.
 
از نظر راهبردهای بلندمدت، توریسم مالزی با اعتبار 8.6 میلیارد رینگیت، برای جذب دو میلیون گردشگر در سال جاری مهیا شده است. بر اساس طرح استراتژیک و بازاریابی 2022-2026، پنج رکن این برنامه راهبردی شامل تقویت گردشگری داخلی، ایجاد مشارکت هوشمند، تقویت تبلیغات آنلاین و آفلاین گردشگری، بهینه سازی ارتباطات استراتژیک و تعامل با رسانه ها درکنار انجام تغییرات راهبردی است.
 
 
نگاه ویژه مالزی به بازار سفر در ایران
عبدالوهاب بازار ایران را همواره یکی از با انگیزش ترین بازارها به خصوص برای سفرهای خانوادگی برشمرد. توریسم مالزی فعالیت های تبلیغاتی مانند فم تریپ ها، تبلیغات مشترک با برگزارکنندگان تور، شرکت های هواپیمایی و تبلیغاتی و همچنین تبلیغات دیجیتال را تدارک دیده است. این برنامه های تبلیغاتی با تمرکز بر گردشگران از تهران و شیراز است. او تاکید کرد که هزینه ا قامت در مالزی به مراتب از نظر قیمتی به نسبت سایر کشورهای همجوار از جمله سنگاپور و اندونزی مقرون به صرفه و جذاب است.
حرمت الله رفیعینیز  در این نشست برنامه ریزی سفر به مالزی را یک جاده دو طرفه دانست که در صورت وجود گردشگری مالزیایی به بازار ایران هواپیماها در برگشت صندلی پر خواهند داشت و همین عاملی برای کاهش هزینه های ایرلاین و طراحی سفرهای جذاب برای ایرانی ها و مالزیایی‌ها خواهد بود.
 
مانهاران پریسامی مدیر بخش سیا و آفریقا نیز در این نشست تاکید کرد: از قبل از شیوع همه گیری کرونا، خاورمیانه همیشه اولویت و بازار مورد تمرکز ما بوده است. این بازار از نظر هزینه‌های سرانه در مالزی، علاوه بر ثبت میانگین مدت اقامت طولانی‌تر در مقایسه با گردشگران سایر بازارها، همواره در رتبه اول ما از نظر هزینه‌های گردشگران در مالزی بوده است. علاوه بر این، تعداد پکیج های فروخته شده و همچنین تعداد ظرفیت صندلی پر نیز از طریق فعالیت های بازاریابی ما ارزیابی می شود.
نیزام حلیمی دبیر اول سفارت مالزی در ایران همچنین اعلام کرد: خوشبختانه امکان ارتباط هوایی بین مقاصد مختلف مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران به خوبی برقرار است. پروازهای مستقیم ماهان ایر به کوالالامپور دسترسی خوبی به شهرهای ایران فراهم کرده و گردشگران می توانند از شهرهای بزرگ ایران به مقاصد مختلف مالزی دسترسی داشته باشند. در حال حاضر ماهان ایر هفته ای یک پرواز به کوالالامپور دارد و در آینده بر اساس تقاضا، پروازهای بیشتری را برقرار خواهد کرد.
 
ظرفیت ها و زیرساخت های چشم‌گیر گردشگری سلامت و توریسم درمانی در مالزی
مدیرکل گردشگری مالزی سپس تاکید کرد که ما انتظار داریم که گردشگری پزشکی و سلامت دوباره شتاب بگیرد. مالزی همواره مقصدی جذاب برای درمان و آرامش گردشگران و متقاضیان درمان از خاورمیانه بوده است. او به گزارش مجله بین المللی سفر پزشکی  (IMTJ) انتشار سال ۲۰۲۰ استناد کرد که مالزی را به عنوان "مقصد سال" برای گردشگری سلامت و پزشکی انتخاب کرد. این جایگاه مالزی نشان دهنده تعهد قاطع سازمان های مربوطه در تضمین تداوم مراقبت های خصوصی و سلامت به ویژه در زمان همه گیری است.
در سال 2019، در مجموع 1.3 میلیون گردشگر، خدمات مراقبت های سلامت دریافت کردند که در مقایسه با 643,000 مسافر در سال 2011، مالزی را به عنوان یک مقصد قابل اعتماد در نظرمردم جهان بیشتر جا انداخت. چندین ارائه دهنده خدمات سلامت غیردولتی نیز جوایز معتبری را برنده شده اند، از جمله بیمارستان تامسون کوتا دامانسرا (ابتکار بهترین کیفیت)،  مرکز باروری سان وی  (کلینیک بین المللی باروری سال 2020)،  مرکز پزشکی پرینس کورت (بیمارستان بین المللی سال) و مرکز چشم سان وی (کلینیک بین المللی چشم سال).
وی افزود: از آنجایی که صنعت گردشگری سلامت هنوز تحت تأثیر همه گیری کووید-19 قرار دارد، شورای مسافرتی مراقبت های سلامت مالزی (MHTC) فعالانه در حال کار بر روی برنامه های بازیابی این صنعت است و ظرفیت ها و نقاط قوت مالزی را به عنوان ارائه دهنده خدمات سلامت با کیفیت در سراسر جهان جلوه گر می کند. عنصر کلیدی، دیجیتالی شدن مراقبت های سلامت است که ادامه مراقبت را برای بیماران ممکن می سازد. علاوه بر این، شورای مسافرتی مراقبت های سلامت مالزی(MHTC)  دست در دست وزارت بهداشت برای اطمینان از رعایت دقیق استانداردها کار می کند زیرا سلامت عمومی همچنان اولویت اصلی ماست و البته ما مشتاقانه منتظر میزبانی از گردشگران بیشتری در حوزه ی درمان و سلامت هستیم.
 
 
 
 
 
 
کد مطلب: 163573
برچسب ها: مالزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *