۰
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۲
در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ گروه خودروسازی سایپا و بانک صنعت و معدن:

تمرکز بر تولید خودروهای شاهین و کوییک

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تشریح اهم برنامه‌های گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۴۰۱، گفت: تمرکز بر تولید خودروهای شاهین و کوییک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه خودروسازی طی سال جاری است
تمرکز بر تولید خودروهای شاهین و کوییک
 
 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تشریح اهم برنامه‌های گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۴۰۱، گفت: تمرکز بر تولید خودروهای شاهین و کوییک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه خودروسازی طی سال جاری است.
 
به گزارش سایپانیوز، محمدعلی تیموری در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ مشترک بین گروه خودروسازی سایپا و بانک صنعت و معدن که با حضور مدیران ارشد این گروه خودروسازی و نیز معاونان بانک مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات و برنامه‌های مختلفی از سوی گروه خودروسازی سایپا مدنظر قرار گرفته که موجبات بهبود وضعیت سایپا را رقم خواهد زد و تمامی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های صورت گرفته از جمله حمایت‌های بانکی منجر به بهبود و تسریع اصلاحات می‌شود.
تشریح برنامه های سال جاری گروه خودروسازی سایپا
او ادامه داد: میزان فروش امسال گروه خودروسازی سایپا در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که در راستای تحقق آن گام بر می‌داریم و تا به امروز بیش از ۹۷ درصد برنامه مربوطه محقق شده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره اینکه دیگر برنامه ای که در سال جاری توسط گروه خودروسازی سایپا رقم خواهد خورد، تولید اقتصادی است، بیان کرد: طی سال جاری در مسیر تولید محصولاتی حرکت می‌کنیم که حاشیه سود داشته باشند.
تیموری افزود: در رابطه با تولید خودروهای شاهین و کوییک تمرکز کرده‌ایم و باید اعلام کرد که خودروی شاهین ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال را دارد که طی سال جاری از تولید ۱۰ هزار به بیش از ۶۰ هزار دستگاه حرکت کرده‌ایم و طی ۵۰ روز اخیر برنامه‌ریزی های لازم محقق شده است.
تولید اقتصادی در دستورکار
او خاطرنشان کرد: هر محصول و خدماتی را که گروه سایپا تولید و ارائه می‌کند و مربوط به حوزه خودرو نیست، حذف خواهد شد و در فاز بعدی نیز طی سال های آینده در همین مسیر گام بر خواهیم داشت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه باید سرمایه خود را در بخش طراحی و کیفیت هزینه کنیم، عنوان کرد: سهام ۴۲ درصدی درون گروهی فروخته خواهد شد و با توجه به بالا بودن مبلغ، اهلیت خریدار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
تیموری ادامه داد: همچنین فروش اموال مازاد غیر تولیدی را آغاز کرده‌ایم و از برخی دارایی‌‌ها برخوردار هستیم که بسیار ارزشمند هستند اما به حوزه خودرو مربوط نبوده و برنامه ریزی لازم در این مسیر صورت گرفته است و در تلاش برای اصلاح ساختارها هستیم.
اصلاح ساختار سازمانی گروه خودروسازی سایپا
او با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی گروه خودروسازی سایپا منجر به بهره‌وری خواهد شد و در این راستا تمرکز خود را بر واحدهای مهندسی، کیفیت و تولید معطوف کرده ایم، گفت: در صدد هستیم کیفیت گروه خودروسازی سایپا را افزایش دهیم و هیچ محدودیتی در زمینه توسعه واحدهای مهندسی، کیفیت و تولید نخواهیم داشت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه اصلاح ساختار خرید و فروش شرکت‌های این گروه خودروسازی در دستورکار قرار دارد، اظهار داشت: قصد داریم از وضعیت پیمانکاری خارج و در مسیر شرکت تولیدی گام برداریم.
گروه خودروسازی سایپا از خوش‌سابقه‌ترین متقاضیان بانک صنعت و معدن
در این مراسم، همچنین علی خورسندیان، مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه فرصت مغتنمی است که این بانک در کنار یک صنعت بزرگ، استراتژیک و اثرگذار کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: این همکاری ها صرفا منحصر به امروز نیست و در گذشته نیز وجود داشته است.
او ادامه داد: شرکت سایپا جزء خوشنام‌ترین و خوش سابقه‌ترین متقاضیانی است که بانک صنعت و معدن تا کنون با آن تعامل داشته، هرچند مشکلات کلی در سطح کلان کشور وجود دارد که گریبان‌گیر بانک‌ها شده است و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده، مشکلات حل شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه امروز در راستای حمایت‌هایی که همواره بانک صنعت و معدن از حوزه صنعت و واحدهای صنعتی داشته و به عنوان یک رسالت و ماموریت به آن نگاه کرده است گام برخواهیم داشت، گفت:  تفاهم بین بانک صنعت و معدن و گروه خودروسازی سایپا در راستای وظایف و ماموریت‌هایی است که بانک صنعت و معدن بر خود واجب می‌داند تا حمایت‌گر صنعت و به ویژه صنعت خودرو باشد.
خورسندیان افزود: برنامه ریزی های  گروه خودروسازی سایپا امیدوار کننده است و با هدفگذاری دقیق صورت گرفته و تلاش مدیران و کارکنان سخت‌کوش این گروه خودروسازی، شاهد اصلاحات در بخش های مختلف خواهیم بود و به نظر می رسد آینده درخشانی در انتظار گروه خودروسازی سایپا است.
او با تاکید بر اینکه با همت مدیران و کارکنان گروه خودروسازی سایپا، شرایط سخت فعلی را پشت سر خواهیم گذاشت و شاهد شکوفایی این گروه خودروسازی خواهیم بود، عنوان کرد: با توجه به پتانسیل و تجربه ای که از سوی گروه خودروسازی سایپا سراغ داریم، تحقق اهداف ترسیم شده امکان پذیر است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه تعاملات مالی بانک صنعت و معدن و شرکت سایپا بر اساس تفاهمنامه منعقد شده به ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: برای بانک صنعت و معدن خوشحال کننده است که حمایت از حوزه صنعت را افزایش دهد و نقش اثرگذار تری ایفا کند، بنابراین امیدوار هستیم در حیطه اجرا نیز به بهترین شکل ممکن عمل و موجبات افزایش همکاری‌ها و تعاملات مالی را فراهم کنیم.
کد مطلب: 163592
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *