۰
سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۴

لیگ برتر به ایستگاه بیست و نهم رسید؛

دیدارهای هفته بیست و نهم امروز (سه شنبه) به صورت هم زمان در ساعت ۲۰:۰۰ برگزار می شود.
لیگ برتر به ایستگاه بیست و نهم رسید؛


پرسپولیس - شهر خودرو؛ در جستجوی عزت
سرخ پوشان که با ۵۴ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند (بدون احتساب بازی با تراکتور ) به دنبال این هستند که نایب قهرمانی خود را در لیگ قطعی کنند و لیگ را در بهترین حالت برای خود به پایان برسانند. در سوی دیگر مشهدی ها که با ۱۶ امتیاز در قعر جدول قرار گرفته ‌اند خوب می‌دانند که امتیاز از دست دادن در این بازی برابر است با سقوط مستقیم آنها به لیگ آزادگان و هیچ معجزه‌ای دیگر نمی‌تواند آنها را در لیگ برتر حفظ کند. شهر خودرو در دو بازی باقیمانده خود برای اینکه ۱% احتمال ماندنش را حفظ کند محکوم به برد است و باید منتظر باشد که نفت مسجد سلیمان امتیاز از دست بدهد.
نفت مسجد سلیمان - صنعت نفت آبادان؛ قطع نوار ناکامی ها
شاگردان منصوریان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند و همه به لطف امتیازاتی هست که آبادانی ها در نیم فصل اول کسب کرده‌اند شاید اگر امتیازات کسب شده نیم فصل اول نبود آنها نیز برای بقا در لیگ می‌جنگیدند. نفت آبادان در ۵ بازی اخیر خود ۴ بازی را باخته و یک بازی را با نتیجه مساوی به پایان رسانده است. در طرف دیگر مسجد سلیمانی ها که روی لبه‌ی ماندن و سقوط کردن لیگ حضور دارند، باید برای ماندن، از دو بازی باقیمانده خود حداکثر امتیاز را بگیرند و بیشترین گل را بزنند.
ذوب آهن - نساجی مازندران؛ فصل را زودتر تمام کنید
یکی از بازی های کم اهمیت این هفته لیگ تقابل ذوب و نساجی مازندران است. هر دو تیم در لیگ بعدی نیز حضور خواهند داشت و فقط به تمام کردن بازی ها فکر می‌کنند. نساجی که در هفته های اخیر و بعد از قهرمانی در جام حذفی حواشی زیادی در کادر فنی خود داشته است و با سرمربیگری سرپرست خود در لیگ ادامه می‌دهد در بازی قبلی موفق شد ۲ -۱ هوادار بی حاشیه را شکست دهد پس از اطمینان حاصل کردن از ماندن به فکر آینده تیم برای فصل بعد فرو بروند. اصفهانی ها هم بازی هفته قبل خود را با برد ۱-۰ مقابل فجر سپاسی به پایان رساندند تا با خیال راحت دو هفته پایانی را پشت سر بگذارند.
فولاد خوزستان - سپاهان؛ جنگ فولادین
هر دو تیم بازی های هفته قبل خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند. فولادی ها در هیچ صورت سهمیه فصل بعد را نخواهند گرفت و شاید به نظر بازی مهمی برای نکونام نباشد اما خوزستانی ها همیشه نشان داده‌اند در هر شرایط به دنبال ارائه بهترین بازی خود خواهند بود. از طرفی این بازی برای شاگردان محرم از حساسیت بالایی برخوردار است. سپاهانی ها که در کورس دومی و کسب سهمیه مستقیم آسیا قرار دارند دوست ندارند کار سهمیه‌شان به اما و اگر کشیده شود و با تمام وجود می‌آیند که از این بازی حداکثر امتیاز را کسب کنند و منتظر نتیجه بازی پرسپولیس و رای بازی نیمه کاره آنها مقابل تراکتور بنشینند.
تراکتور - فجر سپاسی؛ مرگ و زندگی سرآسیایی در تبریز
فجری ها که با هزاران امید و آرزو پس از سال ها به لیگ برتر بازگشته بودند شرایط برای آنها به خوبی پیش نرفت و با ۱۷ امتیاز در رده پانزدهم لیگ قرار دارند. شاگردان سرآسیایی برای جلو گیری از خداحافظی زودهنگام باید در تبریز از تراکتوری ها امتیاز بگیرند و خود را به نفت مسجد سلیمان نزدیک کنند. از سمتی تراکتور سازی تبریز که هفته گذشته بازی پر حاشیه و نیمه کاره مقابل پرسپولیس داشته است در جدول جایگاه مطمئنی دارد و در هر صورت فصل بعد هم در لیگ برتر حضور خواهند داشت.
مس رفسنجان - استقلال؛ رکورد را حفظ کن
بازی رفسنجان برای شاگردان ربیعی شاید اهمیت چندانی در رده بندی جدول نداشته باشد اما وقتی مقابل استقلال بدون باحت فرهاد مجیدی قرار می‌گیرید شاید دوست داشته باشید خودتان را برای چالش شکست استقلال محک بزنید. رفسنجانی ها این فصل در بهترین حالت چهارم خواهند شد ولی تیم قهرمان هنوز هم به دنبال رکورد شکنی است. استقلالی ها که ۲۸ هفته بدون باخت را پشت سر گذاشته‌اند و می خواهند با این رکورد فوق العاده خاص جشن قهرمانی بگیرند به هیچ وجه حریف را دست کم نخواهند گرفت و مثل یک فینال به میدان خوهند آمد.
آلومینیوم اراک - پیکان؛ خنثی ترین بازی هفته
آلومینیومی ها و پیکانی ها که در جدول رده بندی با ۳۵ و ۳۴ امتیاز پشت سر هم در رتبه هشتم و نهم قرار دارند یکی از خنثی ترین بازی های هفته را برگزار خواهند کرد. هر دو تیم عملکرد قابل قبولی در لیگ داشته‌اند و قطعاً هر نتیجه ای به دست آید تیمی زمین را ناراضی ترک نخواهد کرد.
هوادار - گل گهر؛ ارادت شاگرد به استاد
بازی هوادار و گل گهر نیز شاید حساسیت زیادی در تعیین جایگاه تیم ها نداشته باشد اما تقابل جذابی بین عنایتی و قلعه نویی خواهد بود. عنایتی که سال ها شاگرد امیر قلعه نویی بوده است بازی رفت را ۱-۰ به استاد واگذار کرده است و در این بازی به دنبال نشان دادن خودش و شکست گل گهری ها تیمش را روانه میدان خواهد کرد. شاگردان قلعه نویی در بهترین حالت در پایان لیگ چهارم خواهند شد و شاگردان عنایتی ماندنشان در لیگ حتمی شده است.
کد مطلب: 163926
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *