۰
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۷

استقلال صدرنشین ماند

استقلال تهران با برتری یک بر صفر مقابل نساجی مازندران در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر به صدرنشینی خود ادامه داد.
استقلال صدرنشین ماند
استقلال تهران با برتری یک بر صفر مقابل نساجی مازندران در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر به صدرنشینی خود ادامه داد.
ه گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نساجی مازندران در چارچوب هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷ عصر امروز در ورزشگاه آزادی به قضاوت موعود بنیادی‌فر برگزار شد.
محمود فکری در این مسابقه رشید مظاهری، عارف غلامی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، ووریا غفوری، بابک مرادی، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی و ارسلان مطهری را در ترکیب ثابت آبی‌پوشان قرار داد.
در سوی  دیگر میدان، مجید جلالی سرمربی نساجی مازندران هم که ۱۰ سال است نتوانسته در تیم‌های مختلف استقلال در ورزشگاه آزادی شکست دهد، حسین خطیر، حامد شیری، بهزاد داودی، سعید بیگی، مصطفی جوادیان، حسن نجفی، میلاد کمندانی، علی داوران، محمدحسین باباگلی، فرزاد زامهران و کریم اسلامی را از ابتدا به میدان فرستاد.
استقلال و نساجی مازندران در حالی به مصاف هم رفتند که تا پیش از این مسابقه با ۲۵ و ۹ امتیاز به ترتیب در جایگاه نخست و پانزدهم جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارند. استقلال برای اینکه صدرنشینی‌اش در لیگ برتر با خطر مواجه نشود، به کسب ۳ امتیاز این مسابقه نیاز مبرم داشت و از سوی دیگر نساجی هم که چهار دیدار قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته، برای گرفتن جانی دوباره نیازمند کسب ۳ امتیاز بود.
دو تیم پیش از آغاز مسابقه یاد و خاطره علی انصاریان بازیکن اسبق سرخابی‌ها و تیم ملی را که به تازگی بر اثر ابتلا به کرونا درگشته است گرامی داشتند و کانون مشوقین هواداران استقلال نیز طرح موزائیکی از شماره ۲۸ پیراهن استقلال را در پاسداشت یاد و خاطره مرحوم انصاریان در سکوها نصب کرد. همچنین بازیکنان دو تیم در مراسم آغازین بازی با پیراهن هایی که تصویر علی انصاریان روی آن نقش بسته بود، وارد زمین شدند.
پشت پیراهن بازیکنان استقلال نیز مانند پیراهن پرسپولیس در دیدار روز گذشته مقابل تراکتور، نام انصاریان نقش بسته بود.
در دقیقه ۱۲ این مسابقه استقلال صاحب ضربه کرنر شد که ارسال مهدی قائدی روی دروازه نساجی با دفع توپ از سوی مدافعان این تیم همراه شد اما در ادامه توپ در پشت محوطه جریمه به وریا عفوری رسید که ضربه سر ضرب او با اختلاف نه چندان زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.
تا دقیقه ۳۰ این مسابقه هر چند استقلال توپ و میدان را در اختیار داشت اما نتوانست موقعیت گلزنی خاص و زهرداری روی دروازه نساجی خلق کند و عمده حملات این تیم با سد محکم مدافعان پر تعداد حریف مازندرانی مواجه می‌شد.
در دقیقه ۳۳ بازیکنان استقلال در  یک حرکت تیمی از سمت راست زمین، موفق به عبور از سد مدافعان نساجی شدند و دانشگر توپ را در محوطه جریمه به فرشید اسماعیلی رساند اما شماره هشت استقلال که قصد داشت با یک شوت محکم دروازه نساجی را باز کند، تعادل خود را بر اثر لغزندگی زمین از دست و این موقعیت از دست رفت.
در ادامه حملات استقلال، مهدی قایدی در دقیقه ۳۵ از سمت چپ محوطه جریمه نساجی توپ را به صورت زمینی برای هم تیمی‌های خود ارسال کرد که می‌رفت اشتباه مدافعان نساجی به گل به خودی تبدیل شود اما سرعت پایین توپ و هوشیاری دروازه‌بان نساجی مانع از به ثمر رسیدن گل شد.
در دقیقه ۴۰ سیاوش یزدانی در انتهای خط دفاعی استقلال اشتباه کرد و توپ به کمندانی رسید و او می‌رفت که با مظاهری تک به تک شود اما کم تعداد بودن بازیکنان نساجی باعث شد کمندانی نتواند کاری پیش ببرد. در ادامه نیز دانشگر روی بازیکن نساجی خطا کرد که داور به او کارت زرد نشان داد.
در وقت‌های اضافه نیمه نخست، بازیکن نساجی با یک پاس خوب از بالای سر مدافعان استقلال، زامهران را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد و ضربه او در حالی که مظاهری نیز از دروازه بیرون آمده بود، آرام و با فاصله بسیار اندک از کنار دروازه استقلال بیرون رفت.
در نهایت حملات نصف و نیمه استقلال برای به ثمر رساندن گل و ضد حمله‌های نساجی به جایی نرسید و دو تیم نیمه نخست را با تساوی بدون گل به پایان رساندند و به رختکن رفتند.
استقلالی‌ها که نیمه دوم را هجومی و با تعویض محمد نادری به جای داریوش شجاعیان آغاز کرده بودند در دقیقه ۴۸ مسابقه توپ را در سمت چپ محوطه جریمه نساجی به مرادی رساندند اما شوت او به مدافعان نساجی برخورد کرد و دفع شد.
در دقیقه ۵۵ مرادی که با نظر فکری از سمت چپ زمین به سمت راست رفته بود، با ارسال بلند توپ قایدی را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما شوت او نیز به مدافعان نساجی برخورد کرد و توپ به کرنر رفت. بعد از ارسال کرنر، توپ توسط دروازه‌بان نساجی دفع شد و در ادامه تماس کوچکی نیز با دست مدافع نساجی در محوطه جریمه داشت اما بنیادی‌فر ادامه مسابقه را دنبال کرد و همین مساله اعتراض شدید کادر فنی استقلال به ویژه فکری را به دنبال داشت.
مجید جلالی در دقیقه ۵۸، ایوب کلانتری و مهرداد بایرامی را به ترتیب به جای باباگلی و کمندانی به زمین فرستاد. بایرامی یک دقیقه بعد به دلیل اختلالی که در شروع دوباره مسابقه توسط استقلالی‌ها بوجود آورد از داور کارت زرد گرفت.
در دقیقه ۶۵ مسابقه قایدی بار دیگر در محوطه جریمه نساجی صاحب توپ شد و عرض محوطه جریمه این تیم را با پشت سر گذاشتن دو بازیکن طی کرد اما شوت او با فاصله اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
جلالی در دقیقه ۶۶ سومین تعویض خود را انجام داد و عرفان گل‌محمدی را به جای کریم اسلامی به میدان فرستاد.
در دقیقه ۶۹ بازیکن نساجی که با سرعت بالای خود چند بازیکن استقلال را پشت سر گذاشته بود، توسط نادری در پشت محوطه جریمه آبی پوشان سرنگون شد و داور ضمن اعلام ضربه ایستگاهی به نادری کارت زرد نشان داد.
در دقیقه ۷۲ وریا غفوری روی بازیکن نساجی خطا کرد که این تصمیم داور با اعتراض وی مواجه شد و کاپیتان استقلال به نشانه اعتراض توپ را به میان سکوها شوت کرد و همین مساله باعث شد بنیادی‌فر به غفوری کارت زرد نشان دهد.
در دقیقه ۷۵ محمود فکری احمد موسوی را به جای وریا غفوری وارد میدان کرد که این تصمیم سرمربی آبی‌پوشان یا اعتراض غفوری مو اجه شد به طوری که از آن سوی زمین بیرون رفت و با لگد به وسایل کنار تابلوهای تبلیغاتی، راهی رختکن شد تا در روزهای آینده شاهد حاشیه جدید در اردوی استقلالی‌ها باشیم.
بازی همچنان پر برخورد پیش می‌رفت به گونه‌ای که علی داوران  در دقیقه ۷۷ در میانه‌های زمین به دلیل تکل خطرناک روی بازیکن استقلال از داور کارت زرد گرفت.
در دقیقه ۸۶  تلاش استقلالی‌ها بالاخره به ثمر نشست و آنها که قادر به عبور از لایه‌های دفاعی نساجی نبودند، توانستند با شوت دقیق فرشید اسماعیلی از پشت محوطه جریمه، دروازه نساجی را باز کنند و پیش بیفتند.
در دقیقه ۸۸، مهدی قایدی از سمت راست محوطه جریمه نساجی قصد عبور از جوادیان مدافع نساجی را داشت که توسط وی سرنگون شد و داور ضربه پنالتی اعلام کرد. در ادامه خود قایدی پشت توپ قرار گرفت ولی با یک ضربه چیپ هر چند دروازه‌بان را فریب داد اما توپ را به تیرک افقی دروازه زد تا نتیجه بازی همچنان یک بر صفر باقی بماند.
در نهایت این مسابقه با همان تک گل فرشید اسماعیلی به پایان رسید تا نساجی به رغم حضور جلالی، پنجمین شکست متوالی خود را تجربه کند و استقلال نیز با این پیروزی، ۲۶ امتیازی شد و بالاتر از سپاهان در صدر جدول باقی ماند.
 
کد مطلب: 144439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *