۰
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
لیگ قهرمانان اروپا

امشب: لیورپول - رئال مادرید، در نبرد قهرمانی

فینال سی امین دوره فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار می‌شود.
امشب: لیورپول - رئال مادرید، در نبرد قهرمانی
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این دیدار که در استادیوم سن دونی در حومه پاریس در فرانسه و به قضاوت کلمان تورپین از فرانسه برگزار خواهد شد، تیم رئال مادرید اسپانیا به مصاف تیم لیورپول می‌رود.
مصاف فینال ابتدا قرار بود در استادیوم زنیت (کرستوفسکی) در شهر سنت پترزبورگ برگزار شود، اما به علت بحران اوکراین، یوفا میزبانی را از روس‌ها گرفت و به پاریس منتقل کرد. تیم قهرمان لیگ قهرمانان به دور گروهی این رقابت‌ها در فصل آینده راه خواهد یافت و باید در سوپرجام اروپا ۲۰۲۲ و جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۲ شرکت کند.
دانلود ویدیو

تیم رئال مادرید برای هفدهمین بار در فینال قهرمانی باشگاه‌های اروپا حاضر می‌شود که این یک رکورد است. این تیم در سال‌های ۱۹۵۶، ۵۷، ۵۸، ۵۹، ۶۰، ۶۶، ۹۸، ۲۰۰۰، ۲۰۰۲، ۲۰۱۴، ۱۶، ۱۷ و ۱۸، سیزده بار قهرمان اروپا شده است که از این حیث نیز رکورد دار است.
تیم لیورپول نیز برای دهمین بار در دیدار فینال قهرمانی اروپا شرکت می‌کند و در سال‌های ۱۹۷۷، ۷۸، ۸۱، ۸۴، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۹، شش بار به مقام قهرمانی دست یافته است. دو تیم برای سومین بار در یک فینال قهرمانی اروپا به مصاف هم می‌روند. در سال ۱۹۸۱ لیورپول در استادیوم پارک دو پرنس پاریس با یک گل از سد رئال مادرید گذشت و در سال ۲۰۱۸ در کیف اوکراین این رئال مادرید بود که ۳ - ۱ برنده شد.
به جز این دو دیدار لیورپول - رئال در ۶ بازی دیگر روبرو شدند.
در فصل ۰۹ - ۲۰۰۸ در لیگ قهرمانان لیورپول در هر دو دیدار رفت و برگشت دور یک هشتم نهایی (۱ - ۰ و ۴ - ۰) برنده شد. در فصل ۱۵ - ۲۰۱۴، در دور گروهی رئال ۳ - ۰ و یک - صفر برنده شد. در فصل ۲۱ - ۲۰۲۰ در دور یک چهارم رئال در بازی رفت ۳ - ۰ برنده شد و در آنفیلد یک تساوی ۰ - ۰ گرفت.
در این دوره تیم‌های ویارئال اسپانیا و منچسترسیتی سوم مشترک شدند.
در جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا کریم بن زما مهاجم فرانسوی تیم رئال مادرید اسپانیا با ۱۵ گل در صدر است و روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی تیم بایرن مونیخ با ۱۳ گل دوم و سباستین اَله مهاجم ساحل عاجی تیم آژاکس هلند با ۱۱ گل سوم هستند. محمد صلاح مهاجم مصری تیم لیورپول انگلیس نیز با ۸ گل چهارم است.
در فهرست بیشترین پاس گل نیز برونو فرناندش هافبک پرتغالی تیم منچستریونایتد انگلیس با ۷ پاس اول و لروی سانه مهاجم آلمانی تیم بایرن مونیخ آلمان و وینیسوس ژونیور مهاجم فرانسوی تیم رئال مادرید اسپانیا با ۶ پاس گل دوم مشترک هستند.
در ۱۲۴ بازی لیگ قهرمانان اروپا تا کنون ۳۷۹ گل رد و بدل شده است که میانگین ۳.۰۶ گل در هر بازی به ثبت رسید.
در فصل ۲۱ - ۲۰۲۰، تیم چلسی با برتری ۱ - ۰ بر منچسترسیتی قهرمان شد. قهرمان لیگ قهرمانان اروپا به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۱ در ژاپن راه خواهد یافت.
در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با محاسبه نتایج جام باشگاه‌های اروپا ۶۷ دوره از آن گذشته است، تیم رئال مادرید با ۱۳ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی رکورد دار است و تیم‌های میلان با ۷ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی دوم، بایرن مونیخ با ۶ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی سوم، لیورپول با ۶ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی چهارم و بارسلونا با ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی پنجم هستند.
کد مطلب: 164206
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *