۰
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۸
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو:

سهم ایران در ارائه جوایز علمی قابل توجه نیست

جایزه علمی‌ای که به خطر افتاده !
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با بیان این‌که «متاسفانه سهم ما در ارائه جوایز علمی قابل توجه نیست»، گفت: ما جایزه "اخلاق علم" را که به نام "بوعلی‌سینا" است،هر دو سال یک‌بار در شهر پاریس اهدا می‌کنیم. البته نگهداری این جایزه در حال حاضر سخت است و این جایزه به خطر افتاده بود؛ اما با تلاش‌های صورت گرفته معوقات این جایزه در حال پرداخت است و ما می‌توانیم از این برند نهایت استفاده را ببریم.
سهم ایران در ارائه جوایز علمی قابل توجه نیست

به گزارش ایسنا، دکتر حجت‌الله ایوبی امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه تهران گفت: شعار دیپلماسی علمی که در معاونت امور بین‌الملل وزارت علوم مطرح شده، به نظر شعار درستی است و دغدغه اهدای این جایزه در حوزه فناوری و نوآوری نشان‌گر اهمیت این وظیفه در وزارت علوم است. حرف کم‌تر گفته ما قدرت و توان علم ما در منطقه و جهان است. 
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو اظهار کرد: توجه دانشگاه تهران به فرهنگ و میراث منطقه قابل ستایش است. این منطقه در حوزه میراث فرهنگی از ما توقع بسیار دارد و ما هم به زعم خود دِینی به کشورهای منطقه داریم.
ایوبی با اشاره به سهم کرسی‌های یونسکو ایران در جهان، گفت: خوشبختانه سهم ما در عرصه‌های مختلف در یونسکو قابل توجه بوده است. خوشبختانه ما امروز حدود ۲۰ کرسی از ۷۵۰ کرسی علمی در جهان را به خودمان اختصاص دادیم و این رقم خوبی است. همه این‌ها نشان می‌دهد جایگاه ایران جایگاه بلندی است و می‌طلبد که ما اقدامات بیشتری برای حفظ این جایگاه بلند داشته باشیم.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو با بیان این‌که «متاسفانه سهم ما در ارائه جوایز علمی قابل توجه نیست»، گفت: ما جایزه اخلاق علم را که به نام "بوعلی‌سینا" است، هر دو سال یک‌بار در شهر پاریس اهدا می‌کنیم. البته نگهداری این جایزه در حال حاضر سخت است و این جایزه به خطر افتاده بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته معوقات این جایزه در حال پرداخت است و ما می‌توانیم از این برند نهایت استفاده را ببریم.
ایوبی گفت: مهم‌ترین جایزه ما در ایران جایزه نشان عالی «تماشای خورشید» است که تاکنون به پنج نفر از فرهیختگان کشور اهدا شده است. اما ویژگی این جایزه جدید بودن آن است که به شرکت‌ها و دانشگاه‌ها و گروهای مختلف اهدا می‌شود.  این جایزه در سال اول در سطح ملی برگزار می‌شود، اما ما قصد داریم پس از این، آن را در سطح منطقه‌ای برگزار کنیم. تا کنون کشورهای منطقه در عرصه میراث ‌فرهنگی از فعالیت‌های ما استقبال کردند. ما مطمئن هستیم که در عرصه علم از ما استقبال بیشتری صورت بگیرد.
در پایان این نشست، تفاهم‌نامه میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون ملی یونسکو- ایران و دانشگاه تهران منعقد شد.
کد مطلب: 164314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *