۰
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۶

فعال شدن دفتر یونسکو در مشهد

رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: فعال شدن دفتر یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افق روشنی برای وزارت بهداشت است که راه را برای سایر همکاری‌ها باز می‌کند.
فعال شدن دفتر یونسکو در مشهد
 رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: فعال شدن دفتر یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افق روشنی برای وزارت بهداشت است که راه را برای سایر همکاری‌ها باز می‌کند.
فرید نجفی، ظهر امروز، ۱۲  آبان ماه در افتتاح دفتر یونسکو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین المللی اظهار کرد: جامعه جهانی و جامعه بشری در حصر و انحصار نمی‌توانند زندگی کنند لذا به همکاری نیاز داریم تا مشکلات بشری حل شود هر چند دنیا با مرزهای فرهنگی و جغرافیایی جدا شده است، اما یکپارچه است و همه در این کره خاکی زندگی می‌کنیم.
وی افزود: اگر بناست مشکلات کره خاکی چه آنان که در شرق دنیا و چه در غرب دنیا هستند حل شود راهی به جز همکاری وجود ندارد ما یک افق عالی و بلندی داریم لذا هیچ کشوری نباید خود را جدای از دنیا بداند و این واقعیتی است که همه باید اعتراف کنیم و به آن باور داشته باشیم. در این همکاری‌های بین‌المللی یک جایگاه و موقعیتی است که توانمندی‌های کشور خود را معرفی کنیم؛ چراکه کشور ما از نظر توانمندی انسانی در منطقه بی‌نظیر است و بسیاری از مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در کشور فعال هستند و خوشحالیم که اولین مرکز در حیطه پزشکی به عنوان مرکز همکار در یونسکو در دانشگاه افتتاح می‌شود.
رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران افزود: فعال شدن این مرکز افق روشنی برای وزارت بهداشت است که راه را برای سایر همکاری‌ها باز می‌کند. در بحث همکاری‌های بین‌المللی هم شناساندن توانمندی‌های کشور و هم بهره‌مندی از توانمندی‌های دنیا مهم است.
وی اظهار کرد: هیچگاه هیچ ملت و کشوری نباید به توانایی خود مغرور شود بلکه باید به توانمندی‌های دنیا روی باز و گشاده داشته باشد. خوشبختانه همواره فرهنگ ایرانی آغوش باز داشته و بهترین‌های دنیا را جذب کرده است.
نجفی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه علم پزشکی مشهد، عنوان کرد: این سوال پیش می‌آید که چرا این اتفاق در مشهد افتاده و خواص مشهد و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی چه بوده است؟ باید در پاسخ بگویم، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در واقع  چهارمین دانشگاه کشور از لحاظ  حوزه تحقیقات و فناوری در کشور و به عنوان یک قطب مهم  در کشور محسوب می‌شود.
رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با وجود ۹۶۹ عضو هیأت علمی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند در اثرگذاری پژوهش‌ها دومین دانشگاه علوم پزشکی در کشور هستیم و در حیطه فناوری سومین در بین دانشگاه‌های کشور، لذا نباید تعجب کنیم که چرا این اتفاق در دانشگاه  علوم پزشکی مشهد به عنوان یک دانشگاه مادر که  دارای توانمندی‌های زیادی در حیطه تحقیقات و پژوهش است افتاده.
 وی تصریح کرد: ما  در وزارت بهداشت و در حوزه تحقیقات و فناوری توقع داریم که حتما دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مسیر حرکت کند و چند مرکز را به عنوان  مرکز جهانی بهداشت ارتقاء دهد و  در راستای سلامت جامعه بشری گام بردارد.
نجفی عنوان کرد: افق‌های روشنی پیش روی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب اصلی در شرق و به عنوان دانشگاه مادر در کشور است لذا باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی که در حال حاضر در کشور به جهات مختلف به آن نیازمندیم، استفاده شود.
کد مطلب: 157434
برچسب ها: یونسکو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *