۰
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۹
رییس سازمان محیط‌زیست خبرداد:

تشکیل دبیرخانه متمرکز برای حل مشکل گردوخاک

به امارات، ترکیه و کویت می‌روم
سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: در حال حاضر کشور ترکیه که مشکلی با ریزگردها نداشت در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و خاک شد. همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و خاک تشکیل شود، جمهوری اسلامی ایران این کار را شروع کرده است.
تشکیل دبیرخانه متمرکز برای حل مشکل گردوخاک
 
به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ به نقل از ایلنا، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و خاک تشکیل شود، جمهوری اسلامی ایران این کار را شروع کرده است.
علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در نشستی که با سفرای پانزده گانه داشتیم موضوعاتی در خصوص گرد و خاک مطرح شد.
 
وی ادامه داد: هفته آینده در این خصوص سفری به کشورهای امارات، ترکیه و کویت خواهم داشت. تا پیش درآمدی باشد بر نشست وزرای محیط زیست.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: در حال حاضر کشور ترکیه که مشکلی با ریزگردها نداشت در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و خاک شد. همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و خاک تشکیل شود، جمهوری اسلامی ایران این کار را شروع کرده است.
وی ادامه داد:  امیدوارم که در نشست وزرای  محیط زیست همگی بر سر میثاق منطقه‌ای به تفاهم برسیم.
سلاجقه اظهار داشت: رئیس‌جمهور در شورای عالی محیط زیست تاکید کردند که باید همکاری منطقه‌ای شکل بگیرد، در این راستا بنده سفرهایی به عراق و سوریه داشتم.
رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: همه کشورها معتقدند باید اقدامی میدانی و عملیاتی برای حل این مشکلات انجام شود.
وی در خصوص دستاوردهای سفرش به عراق و سوریه گفت: برای شناسایی کانون‌های گرد و غبار این سفر انجام شد اولین دستاوردهای این سفر این بود که از فضای تفاهم‌نامه‌نویسی برای حل مشکلات خارج و وارد فضای عملیاتی شدیم.
سلاجقه گفت: این رویکرد مثبتی است که کشورها پذیرفتند که باید کار میدانی انجام شود و تفاهم‌نامه‌ها کارگشا نیست.
وی ادامه داد: مقرر شد کارگروه‌های مشترکی در تراز وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تشکیل شود با ادامه این جلسات نقشه عملیاتی پیچیده می‌شود.
کد مطلب: 165108
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *