۰
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۰

نظر وزیر کشور در خصوص ادامه استفاده از ماسک در فضاهای باز

وزیر کشور در خصوص تقلیل استفاده از ماسک در فضاهای باز غیر متراکم گفت: این موضوع باید در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری شود.
نظر وزیر کشور در خصوص ادامه استفاده از ماسک در فضاهای باز
  احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی کرونا در پاسخ به ایسنا در خصوص ادامه استفاده از ماسک، گفت: در این خصوص دو نظر وجود دارد که باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. حتما در فضاهای بسته ماسک باید استفاده شود و همچنین برای کسانی که دچار نقص و یا بیماری زمینه‌ای هستند استفاده از ماسک مورد تاکید است اما در فضاهای باز غیر متراکم ممکن است برای استفاده از ماسک امکان کمی تقلیل وجود داشته باشد که این موضوع مورد بحث قرار گرفت اما در ستاد ملی کرونا باید در خصوص آن تصمیم گیری شود.
وی افزود: در جلسه امروز موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رشد بیماری کرونا در برخی کشورها که افزایش داشته مورد رصد قرار گرفت و بحث شد که آیا نیاز به اعمال محدودیتی برای سفر به این کشورها و یا بازگشت از آنها وجود دارد یا خیر؟
وحیدی ادامه داد: در خصوص بازگشت مسافرین باید اطمینان از تزریق واکسن و همچنین تست‌های PCR منفی ایجاد شود. در حال حاضر در برخی کشورها شاهد رشد این بیماری هستیم. لذا نسبت به این موضوع حساس شدیم و بررسی‌ها صورت گرفت تا اگر نیاز باشد سیاست‌های جدیدی را اتخاذ کنیم.
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع حج اشاره کرد و افزود: موضوع حج در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، خوشبختانه در حال حاضر وضعیت خوبی داریم و پیش بینی‌های لازم انجام شده، حجاج در هتل‌ها هستند اما با بیمارستان‌های سعودی هماهنگ شده تا اگر لازم باشد انتقال به بیمارستان‌ها انجام شود اما تا بحال مسئله خاصی نداشتیم.
وحیدی با تاکید بر لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا ویروس، گفت: پیشتر در خصوص دُز سوم تاکیدات بسیاری شده بود اما با فروکش کردن این بیماری شاید این احساس ایجاد شده باشد که تزریق دُز سوم نیاز نیست اما تاکید می‌کنیم حتما دُز سوم باید تزریق شود.

وی ادامه داد: برای زوار دیگر هم در این جلسه بحث شد و پیش بینی‌های لازم برای اربعین انجام شد و موارد مختلف مورد توجه قرار گرفت. وضع عمومی نیز مورد بررسی قرار گرفت که به حمدالله شرایط خوب است اما نباید دچار غفلت شویم، چرا که عدم مراقبت ما ممکن است ما را از جایی دچار طغیان کند.

منبع:ایسنا
کد مطلب: 166310
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *