۰
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۵
به دلیل پرشدن قطعه هنرمندان بهشت زهرا

زمان تدفین مرحوم جهانشاهی، همچنان مشخص نیست

شهرداری تهران هنوز برای پر شدن قطعه هنرمندان در بهشت زهرا چاره ای نیندیشیده است
شهرداری تهران هنوز برای پر شدن قطعه هنرمندان در بهشت زهرا چاره ای نیندیشیده است

 به دنبال بی اعتنایی به پُرشدن قطعه هنرمندان بهشت زهرا و فراهم نشدن محلی در این قطعه برای خاک سپاری مرحوم جهانشاهی، پس از گذشت دو روز از درگذشت وی، همچنان زمان و مکان تدفین این مرحوم نامشخص است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر به دلیل عدم توجه به پُر شدن قطعه هنرمندان و فراهم نکردن قطعه دیگری در بهشت زهرا برای هنرمندان از سوی شهرداری تهران، تا لحظه تنظیم این خبر، پیکر مرحوم جهانشاهی هم چنان بلاتکلیف باقی مانده است. در پی تماس‌های مکرر خبرنگار فریادگر با مرکز هنرهای نمایشی، روابط عمومی خانه تئاتر و اعضای هیئت مدیره انجمن منتقدان تئاتر مشخص شد که به دلیل همین مشکل، همچنان مراسم تشییع پیکر و ختم این مترجم نامدار و هیئت مؤسس انجمن منتقدان خانه تئاتر مشخص نیست و تا یافت نشدن محل مناسبی در قطعه هنرمندان برای تدفین پیکر این مرحوم نمی‌توان تاریخ دقیقی برای این مراسم در نظر گرفت. این اتفاق در حالی صورت گرفته که بارها هنرمندان نگرانی خود را از بروز این مشکل (پر شدن قطعه هنرمندان) که مدت‌هاست بر سر زبان‌ها افتاده به شهرداری تهران بیان کرده‌اند اما ظاهراً شهرداری تهران هیچ علاقه ای به ایجاد ظرفیت‌های جدید برای آخرین خانه هنرمندان در بهشت زهرا ندارد.
«جاهد جهانشاهی» صبح روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه در حین کوهنوردی در درکه دچار ایست قلبی شد و به دلیل نبود کمک‌های اولیه در مسیر کوه‌پیمایی از دنیا رفت. وی از جمله بنیانگذاران انجمن منتقدان خانه تئاتر بود و یک دوره نیز ریاست انجمن منتقدان و نویسندگان خانه‌ی تئاتر را به عهده داشت. همچنین نمایش‌نامه های «رییس‌جمهور» توماس برنهاد، «نان سال‌های سپری‌شده» هاینریش بل، «مادر» برتولت برشت، «گزارش یک آدم‌ربایی» گابریل گارسیا مارکز، «کتاب دلواپسی» فرناندو پسوا، «زندگی برتولت برشت» و «در حال کندن پوست پیاز» گونتر گراس از جمله آثار ترجمه های این مترجم نامدار بوده است.

کد مطلب: 16657
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *