۰
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵
خطیب نماز جمعه این هفته تهران :

ما برای مردم احترام لازم را قائل نیستیم

عمران و آبادانی کشور از اهداف کلیدی نظام اسلامی است
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: عمران و آبادانی کشور از اهداف کلیدی نظام اسلامی است.
ما برای مردم احترام لازم را قائل نیستیم

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: آقای زاکانی اعلام کردند که در دستور کار شهرداری تهران  در 5 سال آینده این است که  143 ایستگاه مترو به 325 ایستگاه ارتقا می یابد،  یعنی یک تحول در زیر ساخت و ارایه خدمت به مردم ایران که از این کلان شهر استفاده می کنند؛ لذا  عمران و آبادانی کشور از اهداف کلیدی نظام اسلامی است.
وی افزود: آراستگی مدیران ارشد و میانی در نظام اسلامی به ارزش ها و فضایل اخلاقی مهمترین و محوری ترین اصل در ساخت یک نظام سیاسی کارآمد و مقتدر و در طراز است؛  لذا با نگاه به این اصل محوری مهمترین مسوولیت  مدیران در نظام اسلامی، تقوا و وظیفه شناسی و حرکت در مدار فرامین الهی است.
ابوترابی فرد تصریح کرد: دفاع مقدس، ثمره قیام شهدا، جانبازان ، آزادگان ، ایثارگران و ملت عزیز برای دفاع از اسلام بود  که به پیروزی بزرگ ختم شد.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: به میزانی که آراسته به تقوا می شویم به همان میزان به خدا نزدیک می شویم.تنها راه رسیدن به عزت و قدرت عمل صالح است. اینکه می بینید بعضی به ناتوی نظامی در منطقه جنوب غربی آسیا اشاره می کنند  برای آن است که شاهد این قدرت روز افزون امت اسلام هستند. این حرکت اقتدار آفرین در دنیای اسلام منطقه خاورمیانه را  از مدار اراده امریکا خارج کرده است و در مدار اراده ملت های مسلمان و معتقد و دل باخته به قرآن قرار داده است. این اراده مردم یمن و فلسطین و قهرمانان لبنان و سوریه و عراق است که مسیر اراده امت اسلامی را تعریف می کنند نه امریکا. ناتوی مزدورانه امریکا در برابر این حرکت اقتدارآفرین از کمترین اثر بی بهره است. امروز پیروز نبرد رژیم سعودی است یا قهرمانان یمن؟ 
وی با اشاره به روز هفتم تیرماه روز قوه قضاییه و با نگاه به اهمیت این دستگاه در خلق قدرت و اقتدار و عدالت و ... گفت: نظام سازی و شکل گیری یک نظام سیاسی و حکمرانی بدون نظام سیاسی در طراز راهی برای توسعه انسانی و تعالی جوامع بشری گشوده نخواهد شد لذا همه انبیاء در اندیشه نظام سازی و حکمرانی بودند.  اساسی ترین رکن نظام سیاسی الهی، کارآمد و مقتدر ، قرار گرفتن انسان های صالح و شایسته در رده های کلیدی مدیریت است. عدالت فردی مقدمه ای برای عدالت اجتماعی است و اگر مدیر عادل نباشد نمی تواند در مسیر بسط عدالت قدم بردارد.
ابوترابی فرد با بیان اینکه  هدف از حکمرانی و قضاوت بسط عدالت است، افزود: عدالت ورزی یک تکلیف قطعی الهی است و همه ما بدون استثنا موظفیم برای آراستگی خود به عدالت قدم برداریم و دیگر اینکه از تمام ظرفیت خود برای بسط عدالت در جامعه تلاش کنیم و این معنای امر به معروف و نهی از منکر است. اگر جامعه اسلامی به این خصیصه آراسته شود شاهد یک تحول عظیم در دنیای اسلام و کشور اسلامی خواهیم بود. باید حق را بشناسیم تا آراسته به حق شویم. شناخت حق یعنی شناخت وظیفه در همه سطوح فردی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و ... که بسیار مهم است. انسان هایی می توانند در مسیر بسط عدالت قدم بردارند که حق را بشناسند. عدالت میوه شیرین اجرای حق است و حق برآمده از نظام هستی است. نظام اسلامی و مدیر اسلامی باید این حقوق را بشناسد. باید در مسیر احقاق این حقوق قدم برداشت.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین حقوق احترام به مردم است. ما برای مردم احترام لازم را قائل نیستیم. مدیر و مسوول باید با ادب با مردم برخورد کند. 
کد مطلب: 167337
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *