۰
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۸
شبکه‌های اجتماعی به تسخیر وریا غفوری و سیدجلال حسینی درآمد

آخر هفته تلخ کاپیتان‌های محبوب سرخابی‌ها

آخر هفته‌ای که گذشت برای کاپیتان‌های سرخابی‌های پایتخت، آخر هفته تلخی بود؛ روزی که هر دو به دلایل سیاسی و غیرسیاسی، مجبور به خداحافظی از تیم محبوبشان شدند.
آخر هفته تلخ کاپیتان‌های محبوب سرخابی‌ها
گروه ورزشی - محمدحسین یزدی:
به گزارش مردم سالاری آنلاین روز پنجشنبه جدایی وریا غفوری کاپیتان محبوب استقلال از این تیم تایید شد و یک روز بعد، سیدجلال حسینی، کاپیتان محبوب پرسپولیس که متوجه شد در برنامه‌های فصل جدید باشگاه، جایی ندارد از فوتبال خداحافظی کرد. در این میان ماجرای وریا، بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت چراکه انتقادات سیاسی او از ماهها قبل، اگرچه جایگاه او را در بین مردم ارتقا داده بود اما مدیران سیاسی ورزش کشور، از آن خشمگین شده بودند و همه می‌دانستند که پروسه حذف وریا از تیم ملی و تیم استقلال خیلی زود کلید می‌خورد. پس از آنکه مدیران باشگاه استقلال، قرارداد وریا غفوری را تمدید نکردند، هواداران این تیم چه درفضای مجازی و چه در مقابل باشگاه استقلال، اعتراض کردند؛ بطوریکه روز چهارشنبه تعدادی از هواداران استقلال در اعتراض به عدم تمدید قرارداد وریا غفوری مقابل ساختمان باشگاه جمع شدند. به دلیل آنکه وریا غفوری در کنار مردم قرار گرفته و اعتراضات مردم را بازگو می‌کرد، حمایت از وریا، رنگی نبود و پرسپولیسی‌ها هم از او حمایت کردند؛ همانطور که حرفهای علی کریمی کاپیتان اسبق پرسپولیس هم در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه طرفدارای هر دو باشگاه قرار می‌گیرد.
اگرچه همه میدانند انتقادات سیاسی – اجتماعی وریا موجب عدم تمدید قرارداد او شده، صداوسیما در گزارشی عجیب درباره عدم تمدید قرارداد وریا غفوری با باشگاه استقلال اعلام کرد که ساپینتو سرمربی جدید استقلال علاقه دارد با بازیکنان جوان زیر ۲۳ سال کار کند و باشگاه استقلال به همین دلیل با کاپیتان تمدید نکرده است! در همین خصوص همسر کاپیتان استقلال با انتشار یک استوری تلویحا جدایی وریا غفوری را تایید کرد و نوشت: «این نیز بگذرد ولی خدا جای حق نشسته است».
البته هنوز مدیران باشگاه استقلال درباره جدایی یا تمدید قرارداد وریا غفوری موضعی نگرفته‌اند و ترجیح داده اند سکوت کنند. در همین حال صفحه AFC فارسی با انتشار تصویری از خوشحالی وریا غفوری پس از کسب جام قهرمانی با استقلال، به حمایت از او پرداخت و نوشت: «چیزهایی که دوست داریم در فوتبال ببینیم!»
سایت هواداری هم نوشت: «برخی از بازیکنان با تجربه استقلال طی تماس‌های جداگانه ای که با آجورلو داشته اند از وی خواسته اند قرارداد وریا غفوری تمدید شود چراکه به عقیده آنها آبی‌ها در طول فصل به یک کاپیتان و بازیکن بزرگتر نیاز خواهد داشت. در این بین شنیدیم یکی از دلایلی که هنوز وریا غفوری با فولاد قرارداد امضا نکرده است هم به همین موضوع بر می‌گردد چراکه او امیدوار است نظر مدیران باشگاه در روزهای آینده تغییر کند.»
وریا غفوری همواره انتقادات سیاسی – اجتماعی مختلفی را مطرح کرده است. از جمله در اواخر اردیبهشت ماه و پس از مسجل شدن قهرمانی استقلال گفت: هر زمانی که من درباره مسائل اجتماعی و مدنی صحبت می‌کنم، برای من فوتبال در اولولیت نیست. جایگاهی که قرار گرفته‌ام، باید از آن استفاده کنم. هواداران ما با هزاران بدبختی بلیت را تهیه می‌کنند و ما را تشویق می‌کنند، در نتیجه ما باید زبان آن‌ها باشیم. من هرزمان که شرایط را می‌بینم و یا به آن فکر می‌کنم واقعا ناراحت می‌شوم و بغض گلویم را می‌گیرد چون کاری از دست ما برنمی‌آید نمیدانم واقعا چطور مسئولین این موقعیت‌ها را می‌بینند و شرمنده نمی‌شوند. من الان میدانم که در اهواز خیلی درگیری و مشکلات هست خیلی اعتراض کرده‌اند اما من امیدوارم این مسائل به بهترین نحو جمع بشود و مردم ما به آن شکلی که لیاقتش را دارند زندگی کنند عمرمان کوتاه است و ما باید سعادتمند زندگی کنیم این حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند.
وریا غفوری همچنین در اعتراض به عدم ورود زنان به ورزشگاه‌ها و ماجرای خودسوزی «دختر آبی»، سردمدار بازیکنان استقلال در پوشیدن تی شرت‌هایی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به یاد دختر آبی در مسابقه با نفت مسجدسلیمان بود که حواشی فراوانی داشت. او در شبکه‌های اجتماعی نیز همواره انتقادات مردم از شرایط اجتماعی و اقتصادی را بازگو کرده و یکی از پرمخاطب ترین فوتبالیستها در اینستاگرام با 2.8 میلیون فالوئر است.
حالا به نظر می‌رسد وریا هر روز از استقلال دورتر می‌شود هرچند خودش بارها گفته، اولویتش نه فوتبال، بلکه طرح دغدغه‌های مردم است.
از سوی دیگر سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس که از زمانی که یحیی گل محمدی سرمربی این تیم شده اغلب نیمکت نشین است، وقتی دید در برنامه‌های فصل جدید پرسپولیس هم جایگاهی ندارد سرانجام تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند. او که چهل سالگی را هم پشت سر گذاشتهف هنوز یکی از آماده ترین بازیکنان فوتبال ایران است که در فصل گذشته هم با وجود نیکت نشینی در بسیاری از مسابقات پرسپولیس، در آمارهای متریکا جزو برترین مدافعان لیگ بود.
سایت باشگاه پرسپولیس هم در این مورد نوشت: «کاپیتان سید جلال حسینی تصمیم خود برای آویزان کردن کفش‌های فوتبال را اعلام کرد. وی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، خداحافظی از دنیای بازیگری را اعلام داشت. او که پرافتخارترین بازیکن فوتبال ایران و لیگ برتر از جهت تصاحب جام قهرمانی است، تاکنون 9 بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد که پنج بار آن در قالب گلات قهرمانی با پرسپولیس بود. وی همچنین با پرسپولیس علاوه بر این، یک قهرمانی جام حذفی و چهار قهرمانی سوپرجام را به‌دست آورد که تعداد جام‌های کسب‌شده او در دوران بازی فوتبال را به عدد 14 رساند. سیدجلال حسینی، 115 بازی ملی را هم در کارنامه دارد. او همچنین با پیراهن پرسپولیس در 261 مسابقه به میدان رفت و از این جهت نام خود را بعد از اسطوره‌هایی چون علی پروین و محمد پنجعلی در تاریخ باشگاه پرسپولیس به ثبت رساند. با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده، قرار است از این پس سیدجلال حسینی به‌عنوان عضو کادر فنی به کار خود در پرسپولیس ادامه دهد و دوران مربیگری خود را از پرافتخارترین تیم ایران، پرسپولیس، آغاز کند».
با اعلام خداحافظی سیدجلال حسینی، هواداران پرسپولیس هم شروع به ابراز احساسات کردند. او هم اگرچه فوتبالیستی کم حرف و کم حاشیه بود اما 2.3 میلیون فالوئر در شبکه‌های اجتماعی دارد.
بدین ترتیب هواداران پرسپولیس و استقلال، فصل جدید را بدون بازی کاپیتان‌های محبوب خود آغاز می‌کنند؛ مگر این که در روزهای باقیمانده، سردار آجرلو، تصمیم تازه ای بگیرد و قرارداد وریا غفوری را تمدید کند.
کد مطلب: 167389
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *