۰
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۰

ترفندهای ساده برای خواب راحت در هوای گرم تابستان

با انجام برخی ترفندهای ساده می توانید در هوای گرم تابستان راحت تر به خواب بروید.
ترفندهای ساده برای خواب راحت در هوای گرم تابستان
بهداشت نیوز نوشت؛
به گفته کارشناسان، دمای مطلوب برای یک خواب راحت 21 درجه سانتی گراد است. اگر جزو افرادی  هستید که به دلایل مختلف نمی‌توانید در تمام مدت خواب، از وسایل سرمایشی استفاده کنید یا وسیله سرمایشی تان کفاف گرمای این روزها را نمی دهد . راه‌های دیگری برای خنک نگه داشتن اتاق خواب در ماه‌های گرم‌تر سال و داشتن خواب بهتر در شب وجود دارد که در این مطلب از آن‌ها خواهیم گفت.
انتخاب مناسب تشک
اگر شب‌ها، گرما اجازه نمی‌دهد چشم روی هم بگذارید درباره تشک‌تان تجدیدنظر کنید. کارشناسان می‌گویند تشک‌هایی که از محتوای الیاف طبیعی مانند پشم، پنبه یا بامبو، پر شده باشند، می‌توانند یک انتخاب عالی برای خواب راحت در گرما باشند. چون این مواد خنک‌تر و به طور طبیعی ضد‌ حساسیت هستند. تشک‌های مموری فوم یا فوم هوشمند هم، چون به حرارت بدن و فشار وارد شده، واکنش نشان می‌دهند انتخاب مناسبی هستند.
تنظیم کردن نور اتاق
استفاده از پرده ضخیم‌تر در اتاقی که رو به جنوب است می‌تواند به خنک ‌نگه داشته شدن آن کمک کند. پارچه ضخیم باعث می‌شود خواب شبانه بهتری در ماه‌هایی با روزهای طولانی‌تر، داشته باشید. به طور کلی، پرده‌های چوبی و کرکره‌ برای پایین نگه‌داشتن دمای خانه عالی هستند. این پرده‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا با تغییر اندازه شکاف بین لت‌ها، میزان نور را در اتاق تنظیم و فیلتر کنید.
استفاده از کیسه آب گرم
شاید عجیب به نظر برسد، اما کارشناسان می‌گویند کیسه آب ‌گرم می‌تواند به خنک شدن اتاق قبل از این که به رختخواب بروید، کمک کند. برای استفاده از این راهکار، باید کیسه آب گرم را پر کنید و چند ساعت قبل از خواب آن را در فریزر بگذارید. چند دقیقه قبل از این که برای خواب آماده شدید، کیسه آب را بین ملحفه‌ها قرار دهید و اجازه دهید خوب خنک شوند.
از ملحفه پنبه‌ای استفاده کنید
ملحفه‌های 100درصد پنبه می‌تواند فرشته نجات شما برای خواب راحت در گرما باشد. این ملحفه‌ها قابلیت تنفس دارند، می‌توانند سطح رطوبت دمای فرد را در هنگام خواب تنظیم و به تقویت احساس خواب‌آلودگی در او کمک کنند. گفته می‌شود روتختی پنبه‌ای با رنگ روشن انتخاب خوبی برای تنفس و بهبود تهویه و جریان هوا در اتاق خواب است.
پنجره ها را تعمیر کنید
باز کردن پنجره‌ها برای تنظیم دمای اتاق همیشه جواب نمی‌دهد. اگر پنجره‌های شما رو به جنوب است، بهتر است پرده‌های اتاق را ببندید، یا پنجره را در حالت هواکش شب قرار دهید تا مقداری هوا وارد شود. در حالی که اگر پنجره‌های شما رو به شمال است، توصیه می‌شود آن ها را بسته نگه دارید تا از ورود هوای گرم جلوگیری شود.
لباس هایتان را کم کنید و آب بنوشید
برای خواب در تابستان، لباس‌های خود را کم و از لباس‌های پنبه‌ای استفاده کنید چون درباره نپوشیدن لباس در هنگام خواب، هنوز اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. بعضی معتقدند این کار بدن را خنک می‌کند و بعضی می‌گویند با این کار عرق روی بدن می‌ماند. همچنین نوشیدن یک لیوان آب خنک قبل از خواب کمک می‌کند تا بدن در طول شب، کمتر عرق کند.
کاملا خاموشی بزنید!
کنار گذاشتن تلفن همراه و خاموش کردن وسایل برقی بدون استفاده ،می‌تواند به شما کمک کند که در فصل گرما، از خواب دور شوید. فناوری قبل از خواب، چشم‌تان را اذیت می‌کند و می‌تواند روی دمای اتاق تاثیر بگذارد. روزهای طولانی تابستان فرصت خوبی برای استفاده از نور طبیعی است چون حتی لامپ‌های کم‌مصرف هم گرما و حرارت تولید می‌کنند.
کد مطلب: 167638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *