۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۹

چین گرمترین تابستان را تجربه کرد

سازمان هواشناسی چین اعلام کرد این کشور در تابستان سال جاری گرمترین تابستان 57 سال گذشته یعنی از سال 1961 میلادی تا کنون را تجربه کرده است.
سازمان هواشناسی چین اعلام کرد این کشور در تابستان سال جاری گرمترین تابستان 57 سال گذشته یعنی از سال 1961 میلادی تا کنون را تجربه کرده است.
به گزارش ایرنا از شینهوا، گزارش سازمان هواشناسی چین که امروز یکشنبه منتشر شد نشان می دهد میانگین درجه حرارت در ماه نخست تابستان در چین 22 درجه سانیتگراد بوده و سپس به بالای 35 درجه رسیده است.
بررسی 55 ایستگاه هواشناسی در سراسر چین نشان می دهد تداوم گرما در نزدیک به نیم قرن اخیر در این کشور بی سابقه بوده است.
سازمان هواشناسی چین خاطر نشان می کند که درجه حرارت در تابستان امسال 1.2 درجه گرمتر از سال قبل بوده است و 93 ایستگاه هواشناسی نیز از دمای بسیار شدید هوا در این کشور خبر داده اند.
این تابستان در بخش های شمال و شمال شرقی چین که تابستان های خنکی را سپری می کنند هم دمای هوا بالا بوده و این باعث تعجب شده است.
سازمان هواشناسی چین می گوید: این روند برای ماه سپتامبر (شهریور) نیز ادامه خواهد یافت و به رغم شروع فصل پاییز، شهرهای سراسر چین کماکان روزهای گرمی را سپری خواهند کرد و پیش بینی شده است این وضعیت تا ماه اکتبر امسال ادامه یابد.
تابستان امسال در برخی از شهرهای شرقی و شمالی چین، دمای بالای هوا باعث بروز مشکلاتی شد و شماری از مردم گرما زده شده و راهی بیمارستان ها شدند.
امسال همچنین بسیاری از مدارس و نهادهای آموزشی به معلمان هشدار داده بودند که نباید در گرمای شدید کودکان و دانش آموزان را به فضای باز ببرند به طوری که در بیشتر روزهای تابستان برنامه های آموزشی و تفریحی آموزشگاه در سالن های بسته برگزار شد.
موج بی سابقه گرما در مناطق مختلف چین بخصوص شهرهای شمالی و شرقی این کشور از جمله پکن، ساکنان این مناطق را غافلگیر و مسئولان را وادار به اعلام وضعیت هشدار کرد.
چین دارای یک سیستم هشدار دهنده آب و هوایی با چهار رنگ «قرمز»، «نارنجی»، «زرد» و «آبی» است که میزان شدت گرما و آلودگی ها را مشخص می کند با گرم شدن شدید هوا در تابستان امسال مسئولان ذیربط بارها وضعیت هشدار 'زرد' اعلام کردند.
با اعلام وضعیت هشدار زرد در پکن و شهرهای شمالی و شرقی چین، مسئولان ذیربط از اقشار آسیب پذیر بخصوص سالمندان و کودکان خواستند به منظور در امان ماندن از گرمای شدید حتی الامکان از منازل خود خارج نشوند و در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرند تا شدت گرما همراه با رطوبت بالای هوا به آنان آسیب نرساند.
موج گرما امسال جهان را غافلگیر کرد و در چین نیز شهرهای زیادی این وضعیت را تجربه کردند استمرار این گرما در کنار حرارت بالای هوا باعث شد تا زندگی مردم در چین نیز مختل شود.
کد مطلب: 93231
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *