۰
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۰۴

چطور می‌توان با بیشترین سود طلا فروخت؟

با ما همراه باشید تا درباره فروش طلا با شما نکاتی را به اشتراک بگذاریم.
چطور می‌توان با بیشترین سود طلا فروخت؟
وقتی به فکر فروش طلاهایی که از قبل پس انداز کرده بودید می‌افتید اولین سوالی که پیش می‌آید این است که طلای شما چقدر ارزش دارد! برای پی‌بردن به این موضوع بعضی از افراد به طلافروشی می‌روند تا از ارزش طلاهایی که دارند مطلع شوند، اما رفتن نزد طلافروش تا چه حد درست است؟ آیا می‌توانید در خانه و بدون رفتن به طلا فروشی از ارزش طلایی که در دست دارید مطلع شوید؟ چطور طلا بفروشید تا کمتر ضرر کنید؟ با ما همراه باشید تا درباره فروش طلا با شما نکاتی را به اشتراک بگذاریم.
چطور در خانه ارزش طلایی که در دست دارید را تعیین کنید؟
شما می‌توانید در خانه و بدون رفتن به طلا فروشی ارزش طلایی که دارید را محاسبه کنید، کافیست فاکتور طلا را که قبلا در هنگام خرید از طلا فروش دریافت کردید را داشته باشید. با مراجعه کردن به فاکتور طلا، وزن طلا را یادداشت کنید و سپس با سرچ کردن در گوگل و مراجعه به سایت دی اجرت از ارزش طلایی که در دست دارید به نرخ روز مطلع شوید. سایت دی اجرت به طور دقیق ارزش و قیمت روز طلا را محاسبه می‌کند.
هنگام فروش طلا باید به چه نکاتی دقت کنید؟
  • جواهراتی که دارای الماس هستند: اگر جواهرات شما دارای الماس هستند پیش از هر چیز باید از ارزش الماس که بر روی جواهرات تان کار شده است مطلع شوید. از آنجایی که الماس‌های اصیل دارای شناسنامه هستند با نگاه کردن به شناسنامه جواهر می‌توانید از نام و ارزش کنونی آن در بازار مطلع شوید، اما اگر از نوع الماس باخبر نیستید و شناسنامه در دسترس ندارید بهتر است که از یک جواهر فروش مورد اطمینان کمک بگیرید.
    محلی که طلا می‌خرید با محلی که طلا می‌فروشید یکی باشد: سعی کنید برای فروش طلا و یا جواهراتی که در دست دارید به همان مکانی مراجعه کنید که پیشتر از آن طلا خریده‌اید. با ارائه کردن فاکتور به مغازه دار او را موظف ‌کنید که طلا را در بالاترین قیمت خریداری کند و این در حالی است که اگر به مغازه دیگر مراجعه کنید ممکن است طلا را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی که دارد خریداری کند.
    قیمت طلای ۲۴ عیار در هنگام فروش با طلای ۱۸عیار متفاوت است: وقتی به طلا فروشی مراجعه می‌کنید دقت کنید که خریداران طلا باید برای طلای ۲۴ عیار تمام پول طلای خالص را بپردازند پس باید پولی که دریافت می‌کنید را بسنجید چرا که باید از طلا فروش بیشترین قیمت ممکن را دریافت کنید. این در حالی است که طلافروشان هنگام خریدن طلای ۱۸ عیار تنها ۷۵ درصد از پول طلا خالص جواهر را به شما می‌دهند.
    در هنگام خرید طلا با خود ماشین حساب ببرید: درست در هنگام خریدن طلا با خودتان ماشین حساب ببرید. طلا فروشان معمولا قیمت واحد هر گرم طلا را در فاکتوری که به شما ارائه می‌کنند نمی‌نویسند. نوشتن وزن کل، نوشتن عیار و قیمت کل یکی از شگردهایی است که طلا فروشان از آن استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود که شما متوجه نشوید آیا قیمت که به شما ارائه می‌دهند با چیزی که گفته بودند یکی است یا نه! خوب چطور به این نکته پی ببرید که طلا فروش به شما راست گفته است؟ شما به راحتی می توانید با تقسیم قیمت کل به وزن کل از قیمت هر گرم طلا مطلع شوید. سپس پی خواهید برد که هر گرم را آن طور که به شما قیمت داده‌اند حساب کرده‌اند یا خیر. در دست داشتن فاکتور درست به شما کمک می‌کند تا در هنگام فروش طلا با مشکل مواجه نشوید.
کد مطلب: 167715
برچسب ها: فروش طلا طلا قیمت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *