۰
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۴

شکایت عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل

به دنبال حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، بغداد به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.
شکایت عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل
به گزارش به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، عراق از ترکیه به دلیل بمباران استان دهوک، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.
خبرگزاری دولتی عراق «واع» گزارش داد که عراق امروز چهارشنبه از آنکارا به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.
گروه اطلاع رسانی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در رأس ساعت ۱۳:۵۰ به وقت محلی امروز ۲۰ ژوئیه، روستای برخ در ناحیه درکار از توابع شهرستان زاخو در استان دهوک کردستان عراق در آماج حملات توپخانه‌ای شدید قرار گرفت که به کشته شدن هشت شهروند و زخمی شدن ۲۳ شهروند دیگر که همه آنها از گردشگران بودند، انجامید.
گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد که فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تحقیقات فوری درخصوص این رخداد و اعزام وزیر خارجه و معاون فرمانده عملیات مشترک و دبیر شخصی خود و فرمانده نیروهای گارد مرزی به محل این رخداد را جهت اطلاع از جزئیات رخداد و عیادت از مجروحان داده است.
«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به حمله توپخانه‌ای ترکیه به اقلیم کردستان که ۸ کشته و ۲۳ زخمی بر جای گذاشت، واکنش نشان داد و اعلام کرد که «حق پاسخگویی به ترکیه را برای خود محفوظ می‌دانیم».
الکاظمی که فرماندهی نیروهای مسلح عراق را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ترکیه بار دیگر آشکارا حاکمیت عراق را نقض کرده است.
وی افزود: ترکیه با هدف قرار دادن یکی از مناطقی گردشگری در استان دهوک، مجددا زندگی و امنیت شهروندان عراقی را مورد تجاوز قرار داده است.
فرمانده نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: این حمله ترکیه ثابت کرده که طرف ترکیه‌ای به درخواست‌های مستمر عراق برای توقف حملات نظامی علیه اراضی و شهروندان این کشور توجهی نکرده است.
 وی تأکید کرد که عراق حق پاسخگویی به این تجاوزات را برای خود محفوظ نگه می‌دارد و هرگونه اقدام لازم برای حمایت از ملت عراق و متحمل کردن تبعات حملات مداوم به طرف متجاوز را انجام خواهد داد.
کد مطلب: 169260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *