; ?>; ?> ناامیدی سازمان ملل از دولت عادل عبدالمهدی - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹

ناامیدی سازمان ملل از دولت عادل عبدالمهدی

سازمان ملل نسبت به عدم انتخاب نمایندگان زن در کابینه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق ابراز ناامیدی کرد.
سازمان ملل نسبت به عدم انتخاب نمایندگان زن در کابینه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق ابراز ناامیدی کرد.
به گزارش ایسنا، یان کوبیس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق اعلام کرد، از اینکه در دولت عادل عبدالمهدی نمایندگان زن حضور ندارند، از دولت وی ناامید شده است.
کوبیس در بیانیه مطبوعاتی که توسط دفترش در روز شنبه منتشر شد، گفت: به رغم اینکه زنان برجسته، واجد شرایط و باتجربه در عرصه سیاسی، پایگاه‌های حرفه‌ای و جامعه مدنی عراق وجود دارند، می‌توانند نامزد قوی و قدرتمندی برای بسیاری از نقش‌های وزارتی باشند و نادیده گرفتن توانایی آن‌ها باعث از دست دادن دادن فرصت‌های مهم عراق می‌شود.
وی در ادامه افزود، امیدوار است تشکیل دولت عراق کامل شود و این گام مهم در گذار دموکراتیک عراق موثر باشد.
این مسؤول سازمان ملل بر ضرورت فعالیت دولت جدید برای پاسخگویی به خواسته‌های ملت عراق در راستای تقویت امنیت، قانون، نظم، ارائه خدمات عمومی، فعالیت اقتصادی کشور برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای اکثر جوانان، ایجاد زمینه برای بازگشت آوارگان و بازسازی عراق تاکید کرد، چرا که دولت تمامی این اقدامات را در سایه احترام کامل به دستورات قانون اساسی انجام می‌دهد که شامل برابری همگی شهروندان عراقی می‌شود.
یان کوبیس از دادن رای اعتماد به دولت عادل عبدالمهدی در روز چهارشنبه گذشته استقبال کرد و ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق تصریح کرد: تحت رهبری حیدر العبادی نیروهای عراقی توانستند داعش را شکست دهند و در دوره وی وحدت عراق مجددا از طریق همکاری گسترده با همسایگان و جامعه جهانی به این کشور بازگشت.
کد مطلب: 96574
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *