۰
سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۵

جانسون می‌خواهد نخست‌وزیر انگلیس بماند

یک مقام سابق انگلیس گفت، بوریس جانسون به او گفته است که می‌خواهد در انتخابات بعدی به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار شرکت کند و باور دارد که پیروز خواهد شد.
جانسون می‌خواهد نخست‌وزیر انگلیس بماند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، لورد کروداس، رئیس سابق خزانه حزب محافظه‌کار انگلیس که در تلاش است تا بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور را در جایگاهش نگه دارد، به روزنامه تلگراف گفت که جانسون «قصد ندارد استعفا دهد».
او به گزارشگر تلگراف گفت: جانسون می‌خواهد در دور بعدی انتخابات سراسری، به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار رقابت کند.
با این حال، یک منبع محافظه‌کار گفت: بوریس جانسون از کارزاری که توسط کرادوس برای ابقای وی به راه افتاده حمایت نکرده و به روند انتخاب رهبر احترام می‌گذارد. او از هیچ کارزاری برای رهبر شدن خود حمایت نکرده و از رهبر بعدی حمایت خواهد کرد.
اما لرد کروداس مدعی شد که جانسون به او گفته است که از کارزار جمع‌آوری امضای او حمایت کرده و می‌خواهد که این کارزار پیروز شود.
او گفت: هیچ ابهامی در سخنان بوریس نبود. به هیچ‌وجه نمی‌خواهد استعفا دهد. او می‌خواهد ادامه دهد و باور دارد که اگر اعضا از او حمایت کنند، می‌تواند.
وی افزود: جانسون به من گفت که خشم اعضای حزب را به دلیل اتفاقاتی که افتاده می‌فهمد و آرزو کرد که بتواند به عنوان نخست‌وزیر انگلیس به فعالیت خود ادامه دهد. او گفت که نمی‌خواهد استعفا دهد.
به گفته کروداس، جانسون همچنین در این دیدار از استعفای خود ابراز پشیمانی کرده و گفته است: اگر یک عصای جادویی داشتم، هرچیزی که مانع نخست‌وزیری‌ام می‌شود را محو می‌کردم! اگر همین فردا انتخابات برگزار شود و من رئیس حزب محافظه‌کار باشم، پیروز خواهم شد.
کد مطلب: 169776
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *