۰
چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۵

ارزندگی محصولات ایرا‌ن خودرو دلیل استقبال مشتریان در طرح‌های فروش

استقبال بالای مشتریان از طرح‌های فروش ایران‌خودرو به دلیل ارزندگی قابل توجه و کیفیت و دوام مطلوب محصولات این شرکت در میان خودروهای موجود در بازار کشور است
ارزندگی محصولات ایرا‌ن خودرو دلیل استقبال مشتریان در طرح‌های فروش
به گزارش مردم سالاری آنلاین، تغییر استراتژی ایران خودرو تقریبا از بهمن سال ١۴٠٠ نمایان شده، زیرا این شرکت از همان زمان افزایش تیراژ تولید و ارتقای کیفیت محصولات را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده است و همین مساله باعث شده در نتیجه راهبرد افزایش تولید و تجاری‌سازی خودروهای موجود در کف پارکینگ  در گام نخست، افزایش ۴۰ درصدی در کاهش مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش رقم خورد که این موضوع سبب شده تا مشتریان با خیال آسوده‌تر تصمیم به خرید محصولات این شرکت کنند‌.

از سوی دیگر اختلاف بالای میان قیمت کارخانه تا بازار محصولات ایران‌خودرو که ناشی از قیمت‌گذاری دستوری است، اقبال مشتریان برای حفظ سرمایه‌ را از طریق خرید محصولات این شرکت بیش‌تر کرده است.

این در حالی است که با توجه به زیان بالای تولید در این شرکت، حذف سیاست های دستوری قیمت گذاری می تواند در کنار افزایش تیراژ منافع سهامداران را به همراه داشته باشد. در واقع در نتیجه قیمت گذاری دستوری بسیاری از محصولات زیان بالایی را به همراه دارند و با اعمال فشار دولت برای افزایش تیراژ اگر محصولات زیان ده در پایین هرم تولید قرار نگیرند بدون شک این زیان بیش از گذشته افزایش پیدا می کند.
بدون شک افزایش تولید در نتیجه ای عرضه مستقیم خودرو اثر مثبتی برای سهامداران را در پی خواهد داشت و ایران خودرو برای تبدیل شدن به بنگاهی سودده به سختی و با تصمیمات استراتژیک در حال مقاومت است.

با توجه به شرایط تحریمی و مشکلات تورمی و ... فرصت برای تدوین برنامه‌های بلندمدت برای خودروسازان وجود نداشته، به همین دلیل بیشتر برنامه‌ها کوتاه‌مدت و میان‌مدت تدوین شده اند تا با کاهش خودروهای کف پارکینگ ضمن افزایش عرضه خودرو خواب سرمایه در شرکت را به حداقل ممکن برساند و از آن در مسیر تولید بیشتر قرار گیرد و در نهایت رضایت بیشتری برای مشتریان به همراه داشته باشد، در واقع برنامه طراحی، تولید و عرضه محصولات جدید برای جایگزین خودروهایی که به دلیل پلتفرم قدیمی متوقف می شوند اقدامی برای کاهش زیان انباشته سال های گذشته است و از طرف دیگر این خودروها به دلیل این‌که با فناوری های روز و های تک ساخته شده اند می تواند تقاضای بالای بازار را جذب کند.

با افزایش تیراژ تولید، عرضه به بازار افزایش یافته و همچنین براساس برنامه‌ریزی‌ها، هفت  خودرو جدید امسال توسط ایران‌خودرو عرضه می شود از این رو در نیمه دوم امسال، آثار پیاده‌سازی این برنامه‌ها به صورت مشخص در محصولات نمایان می شود. بدون شک فعالان بازار بورس و به‌خصوص سهامداران ایران خودرو از راهکارهای اصلاحی این شرکت در قبال زیان های انباشته استقبال می کنند. به عبارت دیگر ایران خودرو علاوه بر برنامه رشد تولید، خودروهای سودده را جایگزین خودروهای زیان ده می کند و با ارایه راهکارهایی برای کاهش بهای تمام شده قطعات سیاست کاهش زیان تولید خودروها را دنبال می کند.

گروه اقتصادی عباس قاری
کد مطلب: 169827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *