۰
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۰

نماینده مجلس: مردم کوچه و بازار ۱۷۷ میلیارد دلار از کشور خارج و به دبی و ترکیه بردند

دولت در وعده‌های اقتصادی توفیقی بدست نیاورد
منیبان نوشت: علیرضابیگی می‌گوید: آمار بانک مرکزی حکایت از خروج ۹ میلیارد دلار از کشور در سال ۱۴۰۱ دارد که این عدد رقم کمی نیست.
نماینده مجلس: مردم کوچه و بازار ۱۷۷ میلیارد دلار از کشور خارج و به دبی و ترکیه بردند
منیبان نوشت: علیرضابیگی می‌گوید: آمار بانک مرکزی حکایت از خروج ۹ میلیارد دلار از کشور در سال ۱۴۰۱ دارد که این عدد رقم کمی نیست.
احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد دولت در یک سال گذشته گفت: درباره اتفاقات فرهنگی که در کشور اتفاق می‌افتد به نظر می‌رسد سناریو عملیات روانی در حال شکل‌گیری است، که ذهن مردم را از اصل موضوع دور کند.
او افزود: به عبارت دیگر وقتی موضوع حجاب و گشت ارشاد برجسته می‌شود یا مباحثی درباره حقوق زنان فوتبالیست و حجاب آنها، مطرح می‌شود و به دنبال آن چالش‌ها و تنش‌هایی در جامعه به وجود می‌آید، به نظر می‌رسد که با یک برنامه دقیق حساب شده به دنبال غافلگیر کردن مردم از اصل موضوع هستند. در صورتی که دولت و مجلس باید عزم خود را بر روی گره‌گشایی از مشکلات مردم و مهار تورم بگذارند، افزایش سن ازدواج جوانان که منجر به وقوع بسیاری از مشکلات شده، را حل کنند.
علیرضا بیگی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم افزود: آنچه که بازار نشان می‌دهد، دولت سیزدهم در مسکن یک میلیونی و در مجموع در وعده‌های اقتصادی توفیقی بدست نیاورد. اگر دولت برگردد و به مردم تکیه کند و در مسیر اصلاح اقتصادی با در نظر گرفتن مردم، برنامه‌ریزی کند، می‌تواند موفق شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مردم ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی دارند، کما اینکه براساس اعلام بانک مرکزی مردم در شرایطی که عملیات بانکی صورت نمی‌گرفته و LC بسته بوده، توانستند ۱۷۷ میلیارد دلار از کشور خارج کنند، البته بنده با اینکه دزدها و چپاولگران چه اقدامی انجام دادند، کار ندارم اما مردم کوچه و بازار ۱۷۷ میلیارد دلار از کشور خارج کردند و در کشورهایی مثل ترکیه، دبی و غیره سرمایه‌گذاری کردند.
علیرضا بیگی خطاب به دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که اگر دولت رئیسی بتواند منفعت را به مردم نشان دهد، نه تنها پول از کشور خارج نمی‌شود بلکه از خارج از کشور پول وارد کشور می‌شود و سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد. اما در حال حاضر آمار بانک مرکزی حکایت از خروج ۹ میلیارد دلار از کشور در سال ۱۴۰۱ دارد این عدد رقم کمی نیست. البته این آمارها رسمی هستند قطعا آمارهای غیررسمی از این بالاتر است.
او در پایان یادآور شد: در حال حاضر در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان مشکلات فراوانی وجود دارد و ما داریم از سر گشاد شیپور فوت می‌کنیم.
کد مطلب: 170121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *