۰
شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰

مراقب کلاهبرداران محرم باشید

رییس پلیس فتا استان البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری های مختلف اینترنتی در ماه محرم هشدار داد.
مراقب کلاهبرداران محرم باشید
رییس پلیس فتا استان البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری های مختلف اینترنتی در ماه محرم هشدار داد.
سرهنگ رسول جلیلیان روز شنبه اظهار داشت : برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است.
وی اضافه کرد: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.
جلیلیان گفت: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.
وی افزود: این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.
جلیلیان به یکی دیگر از جرائم سایبری درایام محرم اشاره کرد و افزود: رواج باج افزارها و افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام متصور است و این افراد با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود که برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و اطلاعات کاربر را به سرقت می برند.
وی خاطرنشان کرد: کاربران باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و از دانلود و نصب این گونه نرم افزارها خودداری کنند.
وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.
کد مطلب: 170130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *