۰
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵

ماجرای مردی که با نام پسرش کلاهبرداری می‌کرد

قاسمی تاکید کرد:در هنگام خریدهای اینترنتی از سایت های واسط مثل دیوار، قبل از رویت و دریافت کالا یا خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش پرداخت باید خودداری شود.
ماجرای مردی که با نام پسرش کلاهبرداری می‌کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای گذشته، چند نفر مالباخته به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند که برای یافتن آپارتمان با مبلغ اجاره متناسب به سایت دیوار مراجعه و با مشاهده آگهی یک واحد آپارتمان در محدوده بهمنی شهر بوشهر در بستر واتس آپ با فرد آگهی دهنده بصورت پیام و چت کردن، توافق کردیم و سپس مبلغی را به پیشنهاد وی بعنوان بیعانه پرداخت ولی در ادامه دیگر پاسخگوی تماس ما نبوده و متوجه شدیم قربانی کلاهبرداری شده‌ایم که حال از وی شاکی و تقاضای رسیدگی داریم.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر، افزود: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد که مشخصات اولیه متهم مربوط به نوجوانی ۱۵ ساله است که در تحقیقات تکمیلی هویت واقعی متهم اصلی استخراج و نامبرده که پدر این نوجوان بود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل گردید.
وی ادامه داد: متهم در تحقیقات صورت پذیرفته و با مشاهده مستندات گردآوری شده توسط کاراگاهان سایبری، لب به اعتراف گشوده و ضمن پذیرفتن ارتکاب کلاهبرداری‌های مذکور،اظهار داشت که برای اینکه شناسایی نشود از هویت و مشخصات پسر خود استفاده کرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه  تمامی وجوه از دست رفته مالباختگان از طریق متهم دستگیر شده به آنها بازگردانده شد و متهم برای تصمیم گیری به مرجع قضایی معرفی شده است بیان کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود تا از صفحات اینستاگرامی نامعتبر تا زمان اطمینان از احراز هویت واقعی ادمین و صحت ادعای وی، خریدی انجام ندهند.
قاسمی تاکید کرد:در هنگام خریدهای اینترنتی از سایت های واسط مثل دیوار، قبل از رویت و دریافت کالا یا خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش پرداخت باید خودداری شود./فارس
کد مطلب: 173785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *